جلسه هم‌اندیشی با تمرکز بر دسترسی معلولین به خدمات بانکی

در راستای اجرای مصوبات سومین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان و به دنبال پیشنهاد و استقبال رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، جناب آقای دکتر هدایتی، جلسه‌ای هم‌اندیشی با حضور نمایندگان جامعه معلولین و مسئولان روابط عمومی، فناوری اطلاعات و عمران بانک ملی برگزار شد. این نشست که با هدف بررسی چالش‌های دسترسی عادلانه به خدمات بانکی برای افراد دارای معلولیت تشکیل گردید، به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل کلیدی پرداخت و مصوبات مهمی را در پی داشت.

در این جلسه، گزارش کاملی از چالش‌ها و مشکلات موجود در مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری بانک‌های استان ارائه شد. همچنین، گزارش بازدیدها و اقدامات انجام‌شده از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان جامعه معلولین، نقطه‌نظرات و نیازمندی‌های خود را در زمینه دسترسی عادلانه به خدمات بانکی مطرح کردند و بر لزوم ایجاد تسهیلات بیشتر تأکید ورزیدند. علاوه بر این، وضعیت مناسب‌سازی بانک‌ها در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۴ نیز به عنوان یکی از مباحث اصلی، مورد ارزیابی قرار گرفت.

جناب آقای دکتر هدایتی، رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، در این نشست از اهتمام ویژه بانک ملی استان و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در همراهی با جامعه افراد دارای معلولیت سخن گفت. وی با تأکید بر درک نیازمندی‌های این جامعه، بر تلاش‌های مستمر برای ارتقای وضعیت موجود تأکید کرد و اظهار داشت: "ما متعهد به ایجاد محیطی عادلانه و قابل دسترس برای همه شهروندان هستیم و این جلسه گامی مهم در این جهت است."

جلسه با مصوبات عملی به پایان رسید. بر اساس توافقات، دسترسی ATM شعبه بهارستان با حضور واحد عمرانی بانک، جامعه معلولین و شهرداری گرگان بررسی خواهد شد و در صورت تأیید شهرداری، سطح شیب‌دار احداث می‌گردد. همچنین، امکان ایجاد دسترسی در شعب ATM از طریق گویا کردن دستگاه‌ها و تجهیز آن به خطوط بریل توسط واحد فناوری بانک ملی پیگیری می‌شود. 

مصوبات دیگر شامل ارائه ضوابط و الزامات مربوط به بانک‌ها و خودپردازها توسط دبیرخانه مناسب‌سازی استان به کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، بررسی امکان ایجاد باجه‌های ویژه معلولین و سالمندان با رعایت ضوابط مناسب‌سازی و ارائه خدمات خارج از نوبت، و همچنین ابلاغ اقدامات مشابه به سایر بانک‌ها در جلسه کمیسیون هماهنگی استان که در اسفندماه برنامه‌ریزی شده است، می‌باشد. 

این مصوبات، نویدبخش پیشرفت در حوزه مناسب‌سازی خدمات بانکی است و نشان‌دهنده تعهد نهادهای دولتی و بانکی به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت. پیگیری‌های بعدی این مصوبات، گامی مؤثر در جهت جامعه‌ای فراگیرتر خواهد بود.

کد خبر 161505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد