قزوین | سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قزوین شبانه‌روزی شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سامانه تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قزوین به‌صورت شبانه‌روزی فعال شد و به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی در مراسم افتتاحیه اورژانس اجتماعی شبانه‌روزی که عصر شنبه در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی قزوین کار خود را از سال ۷۹ به‌صورت سرپایی و سپس به‌صورت تیم سیار ۱۲۳ فعالیت خود را ادامه داد.

وی افزود: پیش‌ازاین اورژانس اجتماعی در دو شیفت صبح و بعدازظهر با چهار کابین و چهار مشاور و روانشناس فعالیت می‌کرد که با این افتتاح اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در قزوین فعال می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: اورژانس اجتماعی خدمات مختلفی ازجمله مشاوره‌های حقوقی، روانشناسی، خانوادگی، ارائه می‌کند و قشرهای مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد و به آسیب‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرستان آوج عنوان کرد: اداره بهزیستی شهرستان آوج با کمبود شدید نیروی انسانی روبه‌روست، با توجه به استخدام ۶۰۰ نیروی جدید در سازمان بهزیستی کشور از استاندار می‌خواهیم درخواست اختصاص سهمیه به این شهرستان را مطرح و پیگیری کنند.

وارثی تأکید کرد: ساختمان جدید بهزیستی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که با توجه به وضعیت نامناسب ساختمان ستادی این اداره کل، نیاز است برای تکمیل آن با حمایت استاندار از منابع خزانه استفاده شود.

آسیب‌های اجتماعی ناشی از جهل است

مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این مراسم بیان کرد: استان قزوین از نظر آسیب اجتماعی بحرانی نیست ولی باید بتوانیم خیلی از آسیب‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: در سازمان بهزیستی برون‌سپاری انجام می‌شود که کار خوبی است، در حوزه پیشگیری و درمان هر چه بیشتر به مردم اعتماد کنیم موفق‌تر هستیم.

بیدخام اظهار کرد: در روستاها به دلیل بالا بودن میزان ازدواج فامیلی میزان تولد فرزند معلول نیز زیاد است که نشان از عدم آگاهی از مسائل ژنتیکی دارد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از جهل است لذا باید توانمندسازی و آگاه‌سازی را دستور کار قرار دهیم

کد خبر 1612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد