اختلافات خانوادگی در صدر مداخلات اورژانس اجتماعی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، اورژانس اجتماعی استان قزوین به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات رسانی کرده و بررسی‌های تیم‌های سیار نشان می‌دهد که «اختلافات خانوادگی» با بیشترین آمار مداخلات میدانی، در صدر پرونده‌های رسیدگی شده این نهاد قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، اورژانس اجتماعی استان قزوین به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات رسانی کرده و بررسی‌های تیم‌های سیار نشان می‌دهد که «اختلافات خانوادگی» با بیشترین آمار مداخلات میدانی، در صدر پرونده‌های رسیدگی شده این نهاد قرار دارد.
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به عملکرد مراکز زیرمجموعه اورژانس اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری، تیم‌های سیار را با ۴ هزار و ۳۸ مورد مداخله میدانی و مراکز مداخله در بحران را با یک هزار و ۹۷ مورد خدمات‌رسانی، از دیگر بازوهای فعال این مجموعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: تحلیل داده‌های تیم‌های سیار در ۶ ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که «اختلافات خانوادگی» با ۱۳ درصد، اولویت نخست مداخلات میدانی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این روند در تماس‌های خط ۱۲۳ نیز تایید می‌شود، به‌طوری که پس از درخواست‌های «راهنمایی و ارجاع» با ۶۳ درصد، «اختلاف خانوادگی» با ۹ درصد، دومین فراوانی تماس‌ها را داشته است.
خدمات‌رسانی مراکز مداخله در بحران به ۱۰۹۷ نفر وی به آمار خدمات ارائه شده در مراکز مداخله در بحران اشاره کرد و افزود: از مجموع یک هزار و ۹۷ نفری که از این مراکز خدمت دریافت کرده‌اند، سهم بانوان ۷۸۷ نفر و سهم آقایان ۳۱۰ نفر بوده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و ۸ نفر به‌صورت سرپایی و ۸۹ نفر نیز با خدمات نگهداری موقت مورد حمایت قرار گرفته‌اند که این آمار ضرورت وجود این مراکز برای حمایت از افراد در شرایط بحرانی را نشان می‌دهد.
خط ۱۲۳؛ نخستین سنگر مقابله با آسیب‌ها
مدیرکل بهزیستی استان قزوین، خط ملی ۱۲۳ را نخستین و در دسترس‌ترین نقطه ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی دانست و یادآور شد: این خط به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده است.
وی با اشاره به رسیدگی اورژانس اجتماعی قزوین به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد در ۶ ماه اول امسال، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه در مجموع ۵ هزار و ۴۱۲ تماس با خط تلفنی ۱۲۳ صورت گرفته است.
این مسوول در پایان دیگر اقدامات پیشگیرانه این نهاد را شامل «آگاه‌سازی والدین و دانش‌آموزان از خدمات خط ۱۲۳»، «برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در مدارس» و «استقرار تیم‌های سیار در مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌خیز» عنوان کرد.
کد خبر 151256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد