برگزاری جشنواره بازیهای بومی ومحلی در بهزیستی استان مرکزی

جشنواره ورزش و بازیهای بومی و محلی ویژه افراد دارای معلولیت مناطق روستایی با حضور اله دادی مدیرکل، ، معاونین ، روسای واحدهای اداری ، نماینده اداره کل ورزش وجوانان ، رییس هیاتهای ورزشی ناشنوایان ، جانبازان وتوانیابان استان ، ورزشکاران دارای معلولیت روستایی شهرستان اراک برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی ، در راستای توسعه بازی های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولین شناسایی شده، جشنواره ورزش های بومی ومحلی با همکاری هیئت جانبازان و توانیابان استان برگزار  گردید

 محمد علی اله دادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در همین خصوص خاطر نشان کرد: این مسابقات در سطح استانی و با حضور معلولین شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و ذهنی  برگزار گردید.

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهارداشت: ورزشکاران در این جشنواره در رشته های دال پلان، دوز فیزیکی، مچ اندازی ایستاده ، هفت سنگ و لی لی با یکدیگر به رقابت  پرداختند  

 اله دادی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی یکی از رویکردهای بهزیستی است که احساس عزت نفس، خودباوری و کرامت انسانی را به افراد بازگرداند و در موضوع معلولیت ها نیز هدف از برگزاری این جشنواره ها ایجاد فرصت و حس خودباوری و توانمندسازی در افراد دارای معلولیت است.

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: هدف غایی سازمان این است که معلولان با ابزار ورزش به حس خودباوری برسند و به جامعه بازپیوند بخورند

 این مقام مسئول  اضافه کرد: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده واز دیگر الزمات افراد شرکت کننده در مسابقات اینکه باید دارای تاییدیه کمیسیون  باشند

کد خبر 148442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد