نسیم بوستانی با اشاره به ۲۶ سال فعالیت اورژانس اجتماعی اظهار کرد: «این نهاد از روز نخست با مأموریت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شکل گرفت و با همکاری مستمر میانبخشی با کلانتریها، اورژانس ۱۱۵، آتشنشانی و دادگستری، بسیاری از چالشهای اولیه را پشت سر گذاشته است.»
او درباره آمار عملکرد گفت: «در سال ۱۴۰۱ مراکز اورژانس اجتماعی استان به ۲۷ هزار تماس پاسخ دادند و ۷۰۹۵ پرونده مداخله در بحران تشکیل شد. این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۲۶ هزار تماس، ۹۸۱۰ مأموریت سیار و ۷۲۸۸ پرونده مداخله در بحران رسید. با اینکه تعداد تماسها اندکی کاهش داشته، محتوای آنها هدفمندتر شده و نشان میدهد آشنایی مردم با وظایف اورژانس اجتماعی افزایش یافته است.»
بوستانی افزود: «عدد بالای تماسها الزاما به معنای رشد آسیبها نیست، بلکه بازتابی از حساسیت و مشارکت اجتماعی است. این همراهی مردم کمک میکند بحرانها پیش از آنکه به مرحله غیرقابل کنترل برسند، به مرجع تخصصی ارجاع شوند.»
او در پایان با قدردانی از نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: «سرمایه اصلی ما انسانهاییاند که سالها در صف نخست بحرانها حضور داشتهاند و امروز میتوانند در کوتاهترین زمان درباره نحوه مداخله تصمیمگیری کنند.»
کارشناس مداخله در بحران اورژانس اجتماعی خراسان رضوی گفت: ثبت ۲۷ هزار تماس در سال ۱۴۰۱ و ۲۶ هزار تماس در سال ۱۴۰۳ نشان میدهد «۱۲۳» به تپش مداوم آگاهی و اعتماد مردم در شناسایی و گزارش بهموقع آسیبهای اجتماعی بدل شده است.
کد خبر 147221












نظر شما