مشاوره تلفنی رایگان و شبانه‌روزی ۱۴۸۰؛ پشتیبان روانی شهروندان در بحران‌ها

محبوبه عباس‌زاده لاله، رئیس مرکز مشاوره و روانشناختی فجر از ارایه خدمات مشاوره تلفنی رایگان و ۲۴ ساعته سامانه ۱۴۸۰ در شرایط بحرانی خبر داد. وی با اشاره به اهمیت حمایت روانی در کنار حمایت‌های فیزیکی در شرایط‌ حساس، گفت: همانطور که هنگام بحران‌هایی همچون بمباران یا زلزله به پناهگاه نیاز داریم، به پشتیبانی روانی هم احتیاج داریم. بر این اساس، خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برای پشتیبانی شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز فعال شده است تا مردم بتوانند نگرانی‌ها، اضطراب و ترس‌های خود را با مشاوران متخصص در میان بگذارند.

عباس‌زاده لاله با اشاره به گسترش ساعات پاسخگویی سامانه ۱۴۸۰ گفت: در گذشته خدمات ۱۴۸۰ تا ساعت دوازده شب فعال بود، اما هم‌اکنون با توجه به ضرورت حضور دائم مشاوران در کنار مردم، این سامانه به صورت شبانه‌روزی و با چهار شیفت کاری کامل به ارائه خدمات می‌پردازد. حتی تماس‌هایی که در ساعات نیمه‌شب و بامداد برقرار می‌شود، توسط همکاران صدای مشاور پاسخ داده می‌شوند.

وی افزود: در شرایط بحرانی، بسیاری از شهروندان ممکن است شب‌هنگام و دور از فضای معمول روز، احساس تنهایی یا اضطراب بیشتری را تجربه کنند. فعال شدن خط ۱۴۸۰ به شکل ۲۴ ساعته، آرامش خاطری برای همه فراهم کرده است تا بدانند در هر ساعت، امکان تماس رایگان و دریافت حمایت تخصصی وجود دارد.

رئیس مرکز مشاوره فجر گفت: به منظور افزایش ظرفیت پاسخگویی، علاوه بر نیروهای شاغل، داوطلبان روانشناس و مشاور نیز به کمک همکاران ما آمده‌اند تا هیچ تماس و نیاز فوری بی‌پاسخ نماند. همچنین آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی مختلف انجام می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند با مدیریت بهتر احساسات و استرس، با اطمینان بیشتری از بحران عبور کنند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز هر زمان که احساس اضطراب یا نیاز به گفت‌وگو و حمایت روانی داشتند، می‌توانند بدون هزینه و به صورت شبانه‌روزی با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند. امید است با همدلی و همیاری، از بحران‌ها عبور کنیم و به آرامش حقیقی و پایدار دست یابیم.

کد خبر 140706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد