به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان وبلوچستان ، عباسعلی اویسی با بیان اینکه «خط ۱۴۸۰ بهعنوان سامانه مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور، خدمات تخصصی رایگان و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه میدهد»، افزود: «از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۷۰۰۰ تماس مؤثر از سوی هماستانیها در حوزههای مختلف روانی و اجتماعی ثبت شده است.»
وی با اشاره به اینکه بیشترین تماسها در زمینههای مشکلات خانوادگی، اضطراب، افسردگی و مشاوره تربیتی کودکان و نوجوانان بوده، تأکید کرد: «خط ۱۴۸۰ از معدود خطوط تخصصی کشور در زمینه مشاوره روانشناسی است که در تمامی روزهای هفته بصورت شبانه روز ، با بهرهمندی از روانشناسان و مشاوران مجرب، به ارائه خدمات تخصصی میپردازد.»
اویسی با بیان اینکه در شرایطی مانند بحرانهای روانی، خانوادگی، حوادث طبیعی و حتی تنشهای اجتماعی ، نیاز به گفتوگوی امن و حرفهای بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، ادامه داد: «سامانه ۱۴۸۰، بهعنوان یکی از امنترین بسترهای ارتباطی، این امکان را فراهم کرده تا مردم بدون افشای هویت و بدون ترس از قضاوت، با یک مشاور همدل صحبت کنند و راهکارهای تخصصی و علمی دریافت کنند.»
وی از عموم مردم دعوت کرد تا برای کاهش فشارهای روانی، به جای سرکوب احساسات یا تحمل تنهایی، از ظرفیتهای خط ۱۴۸۰ بهزیستی بهره ببرند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از ثبت بیش از ۷۰۰۰ تماس مشاورهای با سامانه تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای سال جاری خبر داد و این خط را یکی از امنترین و در دسترسترین مسیرهای دریافت خدمات روانشناختی در شرایط بحرانی عنوان کرد.
کد خبر 140615
نظر شما