برجی اعلام کرد: "با پیگیریهای مستمر و برگزاری جلسات مشترک، نه تنها امکان تامین ویلچر و سایر تجهیزات مورد نیاز توانخواهان در زمان خرید بلیت فراهم شده، بلکه توانخواهان میتوانند با فعال کردن گزینههای مربوطه در سامانه خرید بلیت، از این خدمات رایگان بهرهمند شوند." او افزود که پس از ثبت درخواست، اطلاعات مربوط به نیازهای ویژه مسافر در بلیت درج خواهد شد.
ایستگاه راهآهن مشهد، پیشرو در مناسبسازی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنین تاکید کرد که با پیگیریهای گسترده دبیرخانه مناسبسازی، ایستگاه راهآهن مشهد به نمونهای از ایستگاههای دسترسپذیر تبدیل شده است. به گفته برجی، "در راستای این تلاشها، اقداماتی نظیر تعبیه رمپ سیار برای سهولت ورود و خروج توانخواهان به قطار، فعالسازی آسانسورها برای دسترسی آسان به سکوها و بخشهای مختلف ایستگاه، و تربیت نیروهای آموزشدیده برای کمک به افراد دارای معلولیت با نیازهای مختلف جهت انتقال و جابجایی آنها در ایستگاه صورت گرفته است."
وی همچنین افزود: "ایجاد مسیرهای راهنمای لمسی و امکانات ویژه برای نابینایان، راهاندازی سرویسهای بهداشتی مناسبسازیشده برای همه افراد دارای معلولیت نیز فراهم شده است. علاوه بر این، علائم ویژه ناشنوایان برای اطلاعرسانی و راهنمایی افراد با آسیب شنوایی در ایستگاه نصب گردیده است."
برجی این اقدامات را فصلی نوین در راستای تحقق عدالت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت دانست و ابراز امیدواری کرد که این استانداردها در سایر ایستگاههای راهآهن کشور نیز به زودی اجرا شود.
نظر شما