پرداختی‌های رفاهی به کارکنان بهزیستی خراسان رضوی ادامه دار خواهد بود

مسئول بودجه اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در همایش علمی کاربردی مدیران ستادی و روسای بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی به تشریح منابع تأمین اعتبارات و وضعیت هزینه‌های این اداره کل پرداخت و از رشد قابل توجه در برخی بخش‌ها سخن گفت.

معصومه خداپرست افزود: اعتبارات سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته رشد داشته است لذا پرداختی‌های رفاهی به کارکنان بهزیستی خراسان رضوی ادامه دار و همراه با افزایش خواهد بود.


وی در ابتدا با اشاره به تأمین اعتبارات این اداره کل از منابع مختلف، اظهار کرد: «اعتبارات اداره کل بهزیستی از چندین منبع تأمین می‌شود. این منابع شامل اعتبارات استانی، اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف مانند سازمان بهزیستی کشور، وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر منابعی است که به صورت ابلاغی به اداره کل بهزیستی تخصیص می‌یابد.

مسئول بودجه بهزیستی خراسان رضوی در ادامه توضیح داد که اعتبارات اختصاص‌یافته به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: اولین بخش، اعتبارات هزینه‌ای است که به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ یکی حقوق و مزایای کارکنان و دیگری سایر اعتبارات. در بخش حقوق و مزایا، پرداختی‌ها بر اساس احکام پرداختی و آنچه که خزانه پرداخت می‌کند، تامین و تخصیص می‌یابد.

وی افزود: در سال گذشته، در بخش رفاهی و اضافه‌کار  رشد خوبی داشتیم و توانستیم این افزایش‌ها را به همکاران پرداخت کنیم. همچنین در پایان سال، از اسفند ماه تا پایان سال مالی، پرداختی‌های خوبی به همکاران صورت گرفت. این پرداخت‌ها در ابتدای سال 1404 نیز ادامه پیدا کرد و همکاران از آن بهره‌مند شدند.

 خداپرست با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کارکنان این سازمان گفت: با توجه به اینکه حقوق‌های کارکنان بهزیستی مبالغ پایینی را به خود اختصاص داده است و کفاف هزینه‌های زندگی کارکنان را نمی‌دهد بنابراین پرداخت‌ها در قالب رفاهیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی همچنین به سایر هزینه‌های این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد: در کنار حقوق و مزایای کارکنان، هزینه‌های اجتناب ناپذیری از جمله هزینه‌های حامل‌های انرژی، سوخت، بیمه، اجاره، قراردادهای خدمات خودرویی، خدماتی، حفاظت، تامین غذای مراکز و سایر هزینه‌های مصرفی جزء هزینه‌های عمده ما هستند و اعتبار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.
مسئول بودجه اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه، به مسائل مربوط به بازنشستگان و مطالبات آنان نیز اشاره کرد: در پایان سال 1403، 60 نفر از کارکنان بازنشسته شده‌اند که مانده مرخصی ایشان تا پایان بهمن ماه به صورت کامل و بازنشستگان اسفند ماه حدود 70 درصد پرداخت براساس اعتبار موجود انجام و مابقی آن در شش ماهه اول سال‌جاری تسویه خواهد شد.  درخصوص پاداش پایان خدمت این عزیزان برآورد لازم انجام و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین اعتبار اعلام شده است.

وی در ادامه به صرفه‌جویی‌های انجام‌شده در هزینه‌های مصرفی اشاره کرد و افزود: با همکاری خوب شهرستان‌ها و صرفه‌جویی‌هایی که در هزینه‌های مصرفی انجام دادیم، توانستیم پرداخت‌های رفاهی خوبی برای همکاران فراهم کنیم. باتوجه به اینکه حدود 70 درصد از کارکنان بهزیستی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند لذا از سال 1401 کمک هزینه مهدکودک به بانوان دارای فرزند زیر 6 سال پرداخت شده است.

خداپرست در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم مدیریت هزینه‌ها و هماهنگی‌های دقیق در شهرستان‌ها تأکید کرد: ما از روسای شهرستان‌ها خواسته‌ایم که هزینه‌های جاری را بر اساس تخصیص اعتباری که به آن‌ها داده شده، انجام دهند. هرگونه هزینه اضافی باید با هماهنگی انجام شود تا مشکلاتی برای شهرستان‌ها به وجود نیاید.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده افزود: در نظر داریم برای تسهیل در روند تخصیص اعتبار و سرعت و دقت لازم در فرایند اعتبارات، نرم افزاری راه‌اندازی شود که از انباشت اعتبارات در انتهای سال و افزایش حجم کارها پیشگیری به عمل آید.

در پایان، مسئول بودجه اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از روسای شهرستان‌ها خواست تا برای مدیریت بهینه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در خصوص واریزی‌ها و درآمدهای اختصاصی، همکاری بیشتری داشته باشند و به دقت پیگیری کنند تا در صورت شناسایی و تأیید، اعتبار مازاد نیز به حساب دستگاه اجرایی برگردد.

وی در خاتمه گفت: همچنین ایشان  به روسای شهرستان‌ها پیشنهاد کردند که برنامه‌های بازدید از پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان‌ها را جهت فرمانداران محترم و دبیران کمیته برنامه‌ریزی شهرستان انجام دهند تا ضمن حفظ اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری بتوانند از ظرفیت و اختیارات فرمانداران محترم در جهت جذب اعتبارات بیشتر در راستای خدمات رسانی بهتر و شایسته‌تر به جامعه هدف برخوردار گردند.

کد خبر 137605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد