مدیرکل بهزیستی گیلان:روابط عمومی ها در شکل دهی افکار عمومی بسیار موثرند

صبح روز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات "نشست تخصصی رابطین روابط عمومی بهزیستی شهرستانهای گیلان" با حضور "دکتر رضا جعفری مدیرکل" ، "مجید رضا اصلاحی" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس امام پناهی" مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان و روسای دوایر ستادی و کارشناسان روابط عمومی با تدریس دکتر "مجید محمدپور" از اساتید حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد.

دکتر جعفری مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست رابطین روابط عمومی ها گفت:اگر فرد یا سازمانی افکار عمومی را در اختیار بگیرد می تواند بر دنیا حکومت کند.همه سازمانها اگر از این ظرفیت وجودی استفاده کنند اثر ماندگاری را می توانند از خود به جای بگذارند.

وی افزود:دیوید رایزمن از نظریه پردازان جامعه شناسی ارتباطات ،سیر تحول تاریخ و تمدن بشری را در سه دوره ی تاریخی از نوع ارتباط انسان مطرح می کند .یک دوره تاریخی سنت محور در دوره ای که سنت ها و آداب و رسوم تعیین کننده افکار ،رفتار،و امیال و نگرش های آدمی است. یک دوره خود رهبر است که برای اولین بار در این دوره صنعت چاپ به منصه ظهور رسید که توانستند از آن طریق بنویسند و افکار و اندیشه های خود را انتقال دهند و دوره دیگر دوره ای از خودشکوفایی بود.

دوره سوم که با عصر ارتباطات همراه است و ایشان این دوره را دوره دیگر رهبر مطرح می کندو وقتی این خط فکری را دنبال می کنیم به مکتب فرانکفورت می رسیم و اندیشمندان این دوره بر این باورند که عرصه قدرت و عرصه جنگ تغییر کرده و آنهایی که صنعت دانش و فرهنگ را در اختیار دارند می توانند دنیا را طبق خواسته و اهداف خود بچرخانند و مدیریت بکنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد:اگر در گذشته بحث دارا و ندار مطرح بود، دیگر امروز این بحث ها مطرح نیست و امروز آنهایی که رسانه در اختیارشان است این توانمندی و قدرت را دارند .در سطح سازمانی هم همین گونه است . روابط عمومی سازمانها پل ارتباطی سازمان و جامعه هستند و یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها ارزیابی فعالیت ها و خدمات ارائه شده سازمان و انعکاس آن به داخل سازمان باشند.

دکتر جعفری گفت:یکی دیگر از فعالیتهای روابط عمومی افکار سنجی است و از آن مهم تر شکل دهی به افکار عمومی که در حوزه بهزیستی این امر بسیار مهمی است .مثلا در حوزه آسیب های اجتماعی اگر کار شود بسیار تاثیر گذار است و از ظرفیت های جامعه در این امر می توان بسیار بهره برد.و در راستای منافع سازمانی موثر واقع شود.

وی خاطر نشان کرد:روابط عمومی به آینه تشبیه شده است یعنی می تواند ناراستی ها و کژی های سازمان را در راستای اصلاح به ما نشان دهد.

مدیر کل بهزیستی گیلان اظهار داشت :ما از همکارانمان در حوزه روابط عمومی در اداره کل و در شهرستانها بسیار ممنون هستیم که در انعکاس فعالیتها و عملکرد سازمان تلاش می کنند و همکاران شهرستانها که علاوه بر روابط عمومی چندین مسئولیت دیگر را نیز بر عهده دارند . امیدوارم با برنامه ریزی و آموزش های تخصصی در حوزه روابط عمومی به بهبود عملکرد سازمان و شکل دهی موثر در افکار عمومی گام برداریم .

گفتنی است در این نشست از رابطین روابط عمومی شهرستانها و همچنین از خبرنگاران فعال در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه جوانی جمعیت تقدیر شد.

کد خبر 137597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد