به گزارش روابط عمومی بهزیستی همدان، مرتضی حیدری در این جلسه با اشاره به ازدحام کاری بانک ها از همکاری بانک های همکار در جلسه تشکر کرد و گفت: بر اساس گزارشی که از دفتر اشتغال بهزیستی ارائه شده است؛بانک های عامل از تمامی ظرفیت خود برای تحقق پرونده های مددجویان بهزیستی بهره برده اید و این جلسه صرفا برای تشکر از شما برگزار شده است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی افزود: تلاش ما بر این است که حتی یک فرزند ما، بدون اشتغال رهسپار جامعه نشود و البته پیش زمینه پرداخت وام اشتغال به این افراد؛ مهارت آموزی است و اگر این مهارت وجود نداشته باشد و توانمند سازی مبتنی برعلایق فردی،تحصیلی،ویژگی های شخصیتی و ... صورت نگیرد؛ وام اشتغال نه تنها مشکلات فرد را حل نمی کند بلکه پرداخت اقساط این وام، مشکلات او را افزایش خواهد داد و خوشبختانه این روند بسیار رو به کاهش است و باید به حداقل برسد.
حیدری با اشاره به حجم تکالیف بانک ها، ناترازی های موجود در کشور، عدم اتصال بانک ها به سامانه ایرانیان و ... گفت: با همه این محدودیت ها، شما توانسته اید درصد مناسبی از این تکالیف را پرداخت کنید و سازمان بهزیستی متعهد می شود که حتی یک ریال از این تسهیلات در محلی به غیر از محل خود هزینه نمی شود و صرف شغل ناپایدار هم نخواهد شد.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال به جای ایجاد درآمد صرف، ادامه داد: ایجاد مزارع پنل های خورشیدی اشتغال محور با ایجاد کارگاه های تولیدی در محوطه این مزارع، می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و ایجاد اشتغال ایجاد بالندگی،هویت و ... به علاوه درآمد است و اولویت اول ما هم همین ایجاد اشتغال پایدار است. چون کمک به توسعه کشور؛رفع ناترازی کشور ،ایجاد اشتغال و درآمد،ایجاد امید و عزت نفس و ایجاد امنیت و.. را به دنبال دارد. و هر چه این کار گسترش یابد از مددجوی متقاضی دریافت مستمری، کمتر خواهد شد.
وی از نمایندگان بانک های حاضر در جلسه خواست تا جایی که امکان دارد؛ تسهیلات به مددجویان بهزیستی تخصیص یابد و ما شما را مددکار مددجویان خودمان می دانیم.
بهزیستی در حوزه ایجاد شغل فراتر از تکلیف خود عمل کرده است
معاون توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی بهزیستی در خصوص اقدامات تحولی سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال،تصریح کرد: ایجاد سامانه خدمات اشتغال از خدمات تحولی بهزیستی است که تا قبل از ایجاد این سامانه فرایندهای شناسایی،دسته بندی،رغبت سنجی،استعداد یابی و ... به صورت پراکنده و به شکل موردی و دستی توسط مددکاران انجام می شد که با ایجاد سامانه اشتغال ، افراد نیازمند به شغل شناسایی و رغبت سنجی می شوند و تمامی مراحل تا پیدا شدن شغل برای متقاضیان- توسط تسهیلگران؛بارگزاری و رصد می شود.
وی همچنین یکی دیگر از وظایف سازمان بهزیستی در قبال مددجویان تحت پوشش به ویژه افراد دارای معلولیت و خانوارهای دارای چند معلول و... را تامین مسکن عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز تسهیلات تکلیفی جزو۴ بند ۳ تبصره ۱۳ قانون بودجه در حوزه مسکن است که بهزیستی با ۸ بانک عامل فعالیت دارد.
در ادامه این جلسه معاونین اعتباری بانک های عامل نیز در خصوص عدم تحقق کامل پرداخت تسهیلات به پرونده های مددجویان معرفی شده از سوی بهزیستی به مواردی همچون کمبود شعب بانک ها در برخی شهرستان ها،عدم اتصال بانک ها به سامانه رفاه ایرانیان،تغییر الگوی سرمایه گذاری مردم از حساب های قرض الحسنه به حساب های پر بازده و سودمند با توجه به شرایط اقتصادی جامعه،کند بودن روال اداری و دیر به جریان افتادن پرونده متقاضیان،تغییر اولویت ها و سیاستهای پرداخت تسهیلات در بانک ها و... را از مهمترین این موانع عنوان کردند.
نظر شما