قزوین | احداث ۲۶۲ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

رمضانی گفت: در سال جاری تعهد بهزیستی استان قزوین احداث ۲۶۲ واحد برای مددجویان است که باید تا پایان سال تحویل داده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ،غفار رمضانی در نشست خبری که روز (دوشنبه ۱۷ تیر) به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسر بالای ۱۴ سال امین قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات ما در حوزه مسکن است که از ابتدای اجرای طرح احداث مسکن مددجویان یعنی از سال ۸۲ تاکنون، سهمیه استان قزوین ۳ هزار و ۹۳۰ واحد بوده که ۲ هزار و ۱۰۰ واحد تحویل داده شده و یک هزار و ۸۳۰  واحد باقی مانده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری تعهد بهزیستی احداث ۲۶۲ واحد است که باید تا پایان سال تحویل داده شود که با توجه به اهمیت ساخت مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول، سهمیه استان در مسکن خانواده های دارای ۲ معلول شهری ۲۰۳ واحد بوده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۳۰ واحد در سال ۹۶ و ۶۷ واحد هم در سال ۹۷ واگذار شده است و در بخش مسکن خانواده های دارای ۲ معلول روستایی هم از سهمیه ۱۰۵ واحدی استان، ۲۰ واحد در سال ۹۶ و ۳۰ واحد در سال ۹۷ واگذار شده و ۵۵ واحد باقی مانده است.

رمضانی عنوان کرد: براساس قانون، همه دستگاه ها موظف هستند در بحث استخدامی، سه درصد از سهمیه جذب نیروی انسانی خود را به معلولان اختصاص دهند.

وی اعلام کرد: در بحث اشتغال در سال گذشته ۶۶۳ شغل ایجاد شده که امسال تعهد بهزیستی ایجاد ۶۷۲ شغل است که در این حوزه سال گذشته ۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی برای اشتغال مددجویان و معلولان تخصیص یافت که خوشبختانه امسال این رقم با رشد ۱۶۰درصدی به ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین خاطر نشان کرد: در بخش بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی هم در سال گذشته یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ است.

وی در پایان یادآور شد: شماره حساب ۴۱۷۷۰۳۴۵۴۱۹۰۲۷۱۲ برای دریافت کمک های نقدی مردم نوع دوست تعیین شده است تا مردم کمک های خود را به این شماره حساب واریز کنند.

کد خبر 1330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد