افزایش یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان در خراسان جنوبی

رییس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در طبس از افزایش یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به طبس گفت: برای مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، بیماران ذهنی و جسمی حرکتی افزایش ظرفیت یارانه برای استان خراسان جنوبی را خواهیم داشت.
قبادی دانا افزود: بهزیستی در سطح کشور حدود ۶۵۰ مرکز شبه خانواده دارد که ماهانه به ازای هر کدام از فرزندان مبالغی را به عنوان یارانه به مجموعه‌هایی که متولی اداره این خانه‌ها هستند پرداخت می‌کند و از اردیبهشت‌ماه امسال هم به صورت متمرکز این مبالغ بر روی کارت‌های مربوطه شارژ شده است.
وی گفت: سعی براین است تسهیلات و شرایطی را فراهم کنیم که استعدادهای فرزندان تحت پوشش بهزیستی وپتانسیل‌هایی که دارند شناسایی شده و در زمینه‌های ورزشی، علمی و حرفه آموزی استعدادها بارور شود و تلاش می کنیم حدود هفتصد فرزندی که در سال به سن ۱۸سالگی می رسند برایشان طرح و برنامه داشته باشیم.
قبادی دانا افزود: هم اکنون حدود ۹۳ درصد فعالیت‌های سازمان تصدی‌گری مطابق قانون به عهده خیریه‌ها و موسسات غیر دولتی گذاشته شده و سازمان بهزیستی کمک‌های دولتی را در قالب یارانه‌ها به این مجموعه‌ها به صورت ماهانه پرداخت می‌کند.
وی گفت: تقریبا حدود ۱۰۰میلیارد تومان مجموع مبلغ یارانه‌های پرداختی است که در قالب پرداخت‌های متمرکز در کشور ماهانه توسط سازمان بهزیستی در زمینه‌های مختلف پرداخت شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: در کشور ۳۴ شیرخوارگاه و خانه نوباوگان داریم که کودکان از بدو تولد تا سه سالگی در این مراکز نگهداری می شوند.
گفتنی است در استان خراسان جنوبی ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست وجود دارد.

سامانه ملی فرزند خواندگی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بهزیستی در این بازدید، از افتتاح سامانه ملی فرزند خواندگی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: پایلوت این طرح در استان تهران اجرا و نقاط ضعف نرم‌افزاری احصا شده است که امیدواریم با این اقدام مهم فرایند فرزند خواندگی تسهیل شود.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی این است که فرزندان تحت حمایت بهزیستی همچون سایر کودکان زندگی اجتماعی داشته باشند و هدف، جداسازی این افراد از فرزندان سالم نیست بلکه باید در کنار هم رشد پیدا کنند و در بستر خانواده و درون جامعه باشند لذا ایزوله کردن پسندیده نیست.

وی اظهار داشت: سیاست اصلی در ارتباط با فرزندان شیرخوارگاه این است که به فرزند خواندگی سپرده شوند و آمار خانواده‌های متقاضی از فرزندان موجود در این مراکز بیشتر است.

وی افزود: یکی از اهداف بهزیستی این است که تمامی فرزندان بدون سرپرست موثر، درون خانواده‌ها رشد کنند.

رییس سازمان بهزیستی گفت: یک میلیون و ۸۸ هزار خانوار در سطح کشور از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند که تا تیرماه سال گذشته ۵۴۰ هزار خانوار پشت نوبت با اختصاص مبلغی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در صف دریافت مستمری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد زیرپوشش بهزیستی براساس بعد خانوار مستمری می‌گیرند افزود: ۱۷۸ هزار خانوار دارای معلولیت که به صورت تک نفره محاسبه می‌شدند اکنون مستمری آنها بر حسب بعد خانوار شده است.

وی اظهار داشت: کل مبلغ مستمری که در سال ۹۷ مددجویان بهزیستی در سراسر کشور دریافت کردند یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

قبادی دانا تصریح کرد: امیدواریم اگر شرایط مساعد فراهم شود جذب پشت نوبتی داشته باشیم ولی در حال حاصر از سمت سازمان برنامه و بودجه محدودیت داریم و نمی‌توانیم  افرادی که بعد از تیرماه ۹۷ متقاضی دریافت مستمری بودند را زیرپوشش قرار دهیم.

وی  گفت: برای مراکز نگهداری شبانه روزی سالمند، بیماران روانی مزمن، جسمی و حرکتی و بیماران ضایعه نخاعی در خراسان جنوبی افزایش یارانه در نظر می‌گیریم که اکنون پوشش حمایتی بین  ۶۵ تا ۷۰ درصد است اما تلاش می‌کنیم این رقم را تا ۱۰۰ در صد افزایش دهیم.

کد خبر 12191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد