روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت

اینجا توانخواهان تحت پوشش بهزیستی عاشقانه پای کار خدمت رسانی به عزاداران شرکت کننده در مراسم بدرقه خادم رضا آمده‌اند.

حال و هوای موکب مقابل اداره بهزیستی شهرستان مشهد در روز تشییع پیکر شهدای خدمت با همه مکان‌های دیگر فرق می‌کند. اینجا کسانی حضور دارند که به واسطه رنج‌هایی که تجربه کرده‌اند به خداوند نزدیکترند. کسانی که به واسطه معلولیت، محرومیت، آسیب‌دیدگی و.. رنج‌ها و دردهایی عمیق بر روح و تن آنها نقش بسته است. برخی از محدودیت‌های آنها با چشم ظاهر قابل مشاهده است و برخی دیگر به‌واسطه آسیب‌های اجتماعی که در طول زندگی گریبانگیر آنها شده، زخم‌هایی عمیق بر روح‌شان نقش بسته است و اینها همان‌هایی هستند که به هنگام توسل زودتر حاجتشان مستجاب می‌شود.

 همه آنها از شب قبل از مراسم تشییع آمده‌اند، یکی بنر و پرده نصب می‌کند و دیگری وسایل را آماده کرده است، یکی سیستم صوتی را راه انداخته و آن یکی میز را آماده می‌کند. صبح روز مراسم تشییع از ساعت 7 صبح اندک اندک جمع مستان از راه می‌رسند و موکب را برقرار می‌کنند و از همان ساعات ابتدایی روز در حال پذیرایی و خدمت‌رسانی به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت هستند. یکی با واکر و دیگری با ویلچر، آن یکی با عصای سفید و فرد دیگرشان از طریق زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کند و همگی در کنار هم قرار گرفته‌اند و هرکدام بسته به توانایی‌ خود گوشه‌ای از کار را برعهده دارند. یکی چای دم می‌کند، دیگری شربت درست می‌کند، آن یکی یخ‌ها را می‌شکند، نفر بعدی پذیرایی می‌کند و...
روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت

به سراغ خانمی می‌روم که با ذوق در حال چیدن لیوان‌ها در سینی است. او می‌گوید: من معلولیت جسمی دارم و چندین سال است که عضو هیات معلولین متوسلین به حضرت رقیه(س) هستم. دیروز حالم اصلا خوب نبود و کمی ناخوش احوال بودم، اما امروز به هرزوری که شد خودم را رساندم تا خدمت کنم به کسانی که بخاطر رئیس جمهورم دارند می‌آیند. رئیس جمهور و شهدایی که به ما خدمت کردند و در نهایت بخاطر ما شهید شدند و حالا یکروز هم ما به آنها خدمت کنیم.

روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت

دوبار با آقای رئیسی دیدار داشته‌ام

علیرضا مین باشی سرپرست هیات مذهبی معلولین  می‌گوید: کسانی که در موکب ما خدمت‌رسانی می‌کنند دارای معلولیت جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی هستند. آقای رئیسی تاکنون دوبار با هیات ما از نزدیک دیدار داشتند و خیلی ما را حمایت کردند. یکبار در جلسه‌ای گفتند که ما مدیون هستیم اگر همسایه‌مان گرسنه باشد و عنوان کردند که هرفرد نیازمندی که می‌شناسیم را به ایشان معرفی کنیم و الحق و الانصاف هرفردی را که به ایشان معرفی کردیم مورد حمایت ویژه قرار دادند. ما جزء اولین هیات‌های مذهبی بودیم که با ایشان از نزدیک دیدار داشتیم. 921 نفر در حال حاضر عضو هیات معلولین متوسلین به حضرت رقیه(س) هستند که در مناسبت‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند و دوست داریم که مردم ببینند که یک فرد دارای معلولیت ناتوان نیست و می‌تواند در محیط‌های مختلف حضور یابد و موثر باشد.

روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت
جامعه هدف بهزیستی مردمان قدرشناسی هستند

به سراغ دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی می‌روم که در کنار موکب ایستاده است، او می‌گوید:جامعه هدف بهزیستی مردمان قدرشناسی هستند.  در این سال‌ها شهید رئیسی برای جامعه هدف بهزیستی سنگ تمام گذاشت و امروز می‌بینیم که این مردم قدرشناس برای ایشان و در مراسم تدفین و تشییع پیکر مطهر شهدای خدوم، سنگ تمام گذاشتند و جبران کردند. جامعه هدف بهزیستی انسان‌های به‌شدت پاک و قدرشناسی هستند و اگر کسی به آنها خدمت کند، قدر و ارزش خدمت را می‌دانند و به دنبال جبران آن هستند.  

روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت

جواد بهنام، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد ضمن عرض تسلیت شهادت رپیس جمهور محبوب به محضر همه مردم غیور ایران اسلامی، می‌گوید: خانواده بزرگ و قدرشناس بهزیستی همانند سایر مردم میهن اسلامی بابت وقوع این سانحه دلخراش، امروز داغدار و غمگین هستند و در خیابان‌ها حاضر شده‌اند تا قدرشناس زحمات رئیس جمهور خدوم و زحمتکش خود باشند. ما در بهزیستی شهرستان مشهد سعی کردیم تا فرآیند حضور جامعه هدف را در این مراسم تسهیل کنیم تا آنها نیز بتوانند در این مراسم حضور یابند. موکبی که مقابل اداره بهزیستی شهرستان مشهد با همراهی افراد دارای معلولیت و به منظور پذیرایی از شرکت کنندگان در این مراسم راه اندازی گردید از دیشب خدمت‌رسانی را آغاز کرده است. بسیاری از افراد جامعه هدف بهزیستی تمایل داشتند که در این مراسم شرکت کنند ولی متاسفانه به واسطه محدودیت‌هایی که داشتند ناتوان از حضور در این مراسم بودند. امروز تمام اعضای خانواده بزرگ بهزیستی، دلشان اینجا و در خیابان امام رضا(ع) است. تلاش کردیم برای این افراد در مراکز با برگزاری یادبود و مراسماتی شرایطی را مهیا کنیم تا آنها نیز به سهم خود بتوانند از این مناسبت بهره‌برداری کنند و خود را شریک در این مراسم بدانند.

روایتی از حس خوب خدمت رسانی به عزاداران توسط افراد دارای معلولیت

در مقابل اداره بهزیستی شهرستان مشهد و در کنار موکب‌ بهزیستی، ماشین اورژانس اجتماعی و ماشین موسسه زندگی دوباره به چشم می‌خورد که سیاه‌پوش کرده‌اند و بر روی ماشین باند و بنر نصب کرده‌ و با پخش مداحی فضای پرشوری را ایجاد کرده‌اند. به سراغ مجتبی نوذری مدیرعامل موسسه زندگی دوباره می‌روم، می‌گوید: از ساعت 9 صبح با جمعی از مددجویان در اینجا حضور داریم و از این طریق سعی می‌کنیم به نحوی خود را تسلی بدهیم. ما بزرگ خود را، یک سید عزیز و بزرگوار را از دست داده‌ایم. هرچند حضرت آقا عنوان نمودند که راه ادامه دارد و انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد اما بازهم از دست دادن این عزیزان برای ما بسیار دردآور و سخت است.

کد خبر 108593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد