بررسی دغدغه های حوزه سالمندی در بهزیستی استان

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری جشنواره ارائه خدمت به سالمندان با همکاری دستگاههای عضو به منظور حساس سازی جامعه و خانواده ها نسبت به مقوله سالمندی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، نشست هم اندیشی اعضای اتاق فکر سالمندان با حضور مدیرکل، معاون امور توانبخشی بهزیستی، اندیشمندان، فرهیختگان، صاحب نظران و کارشناسان مسائل سالمندی با محوریت بررسی دغذغه های حوزه سالمندی و تدوین نظام ارزیابی دستگاههای عضو شورای سالمندان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.

در این نشست رضا محمدی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با اظهار این مطلب که شورای سالمندان به دبیری بهزیستی و ریاست استاندار اردبیل همه ساله به صورت مرتب و مننظم و با حضور دستگاههای عضو شورا در حال برگزاری بوده و مطالبات آنها هم با جدیت کافی  تا حصول نتیجه انجام  و پیگیری می گردد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه طبق آخرین جلسه شورای سالمندان که در استانداری اردبیل برگزار شد محقق گردید تا جشنواره ای تحت عنوان " ارائه خدمت به سالمندان " در اولین فرصت برگزار شود گفت: قبلاً جشنواره خدمت رسانی به سالمندان در هفته سالمندان برگزار شده بود اما با برگزاری جشنواره ارائه خدمت به سالمندان در نظر داریم ضمن شناسایی نقاط قوت و یا ضعف خدمات رسانی با احصاء، هدف گذاری و انجام برنامه ریزی های مدون بتوانیم سطح کیفی خدمات ارتقاء یافته و رضایت حداکثری سالمندان از شرایط اجتماعی موجود بدست آید.

محمدی افرود: همچنین با این اقدام قادر خواهیم بود بر اساس ارزیابی نظام نامه های نظارتی کنترل و نظارت بهتری بر عملکرد دستگاههای اجرایی در قبال مسئولیت پذیری و اجرای وظایف محوله آنها داشته باشیم بر همین اساس با برگزاری اولین جلسه اتاق فکر با حضور صاحبنظران و اساتید برجسته استانی و همچنین بارش افکار برآنیم تا در مسیر خدمت رسانی به سالمندان راهگشا و مثمر ثمر واقع شویم.

در ادامه رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت قضیه سالمندی در سطح کشور و استان خاطر نشان ساخت: امروزه مسئله سالمندی و پیری جمعیت و بالطبع در سطح استان به یک دغدغه حائز اهمیت تبدیل شده است که نیازمند توجه روز افزون و کارآمد برای ساماندهی سالمندان در سطح جامعه می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: این توجه و عنایت همگانی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که برآمده از دیدگاه های فنی، حساب شده و از بطن جامعه باشد. لذا تمام اهتمام و سعی ما بر این است که بتوانیم  در این خصوص یک سری کارهای بنیادی بر مبنای مطالعات علمی و برنامه ریزی شده شروع کرده و خروجی موثر و قوی داشته باشیم.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: مجموعه بهزیستی در راستای ارائه خدمات به جامعه مسئولیت های متعدد و مختلفی بر عهده دارد که از جمله این وظایف تشکیل شورای سالمندان به دبیری بهزیستی و ریاست استاندار می باشد که بصورت مدون و منظم تمامی مطالبات و نیازهای مربوط به سالمندان در این جلسه تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری و عملیاتی می گردد.

وی همچنین تصریح کرد: دغدغه ای که الان به نظر می رسد با توجه شرایط جامعه حائز اهمیت بوده ونیازمند برگزاری آن هست بحث برگزاری جشنواره ارائه خدمت به سالمندان هست که با این اقدام انتظار می رود با حساس نمودن آحاد جامعه و مسئولان دستگاههای اجرایی نسبت به پدیده سالمندی بتوانیم با احصاء درخواست ها، نیازها، مطالبات قشر سالمندی گام های موثر و مفیدی در سطح استان برداریم.

گفتنی است در این نشست پیرامون، توزیع متوازن عدالت اجتماعی در بین سالمندان، توجه به مساله عاطفه اجتماعی، معرفی مشاور سالمندان در دستگاههای اجرایی، گفتمان سازی و آگاه نمودن جامعه نسبت به مقوله سالمندی، تشویق و ترغیب جامعه به تکریم سالمندان در میان خانواده ها، انجام پژوهش های میدانی در زمینه سالمندی، حمایت از نخبگان و اساتید صاحب نظر از طیف سالمندان در جلسات مهم، احصاء نیازهای سالمندان منطبق با فرهنگ و شرایط جامعه، توجه به زنان سرپرست خانوار سالمند، توجه به ساختارهای متناسب با سالمندی، توجه جدی به بحث ارتباط گیری سالمندان با جوانان، فضا سازی و تسهیل شرایط بهره مندی سالمندان از خدمات شهری، توجه به سالمندان دارای بیماری اعتیاد، تخصیص اعتبارات به موقع برای هدف گذاری اجرای برنامه ها، ازدواج سالمندان، توجه به خانه های سالمندی و ارائه آموزش های لازم در مناطق روستایی بویژه در میان سالمندان بحث و گفتگو شد.

کد خبر 108539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد