شهرستان بوشهر| بیش از 15هزار کودک شهرستان بوشهر تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم

صدیقه بهشتی پور مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر در گفتگویی با اشاره به اجرای برنامه تنبلی چشم گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال در این شهرستان توسط کارشناسان در برنامه غربالگری تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و به نقل از مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر صدیقه بهشتی پور مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر در آیین افتتاح برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم   برگزار شد، اظهار کرد: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، همزمان با سراسر کشور، برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم تضمین‌کننده سلامت بینایی کودکان است، افزود: انجام این غربالگری در کودکان از پیشرفت بیماری‌های چشمی، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی جلوگیری می‌کند.

بهشتی پور یادآور شد: در این خصوص پایگاه هایی در شهرستان بوشهر به صورت همزمان در روزهای دوشنبه هر هفته توسط دستگاه بینایی سنجی و Eچارت نوری در بهزیستی شهرستان بوشهر و هر روزه مراکز جامع سلامت(خانه های بهداشت)محلات شهر و روستاهای شهرستان بوشهر آماده پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد.

کد خبر 108535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد