برگزاری جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان کهگیلویه با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان

جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان کهگیلویه با حضور معاون توانبخشی و اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد / کریم رهیده ، معاون توانبخشی بهزیستی استان در این جلسه گفت : در استان بیش از ۲۹ هزار معلول و بالغ بر ۴۸ هزار سالمند داریم که مستلزم مناسب سازی اماکن عمومی مبلمان شهری و اداری می‌باشد .

در این جلسه معاون توانبخشی با ارائه گزارشی از اجرایی شدن مصوبات بر جای مانده معلولین از سال ۹۷ تاکنون در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت یکی از قوانینی که از زمان تصویب قانون حمایت بر جای مانده بود بحث اجرایی نمودن ماده ۱۵ بود که خدا را شکر با تلاش سازمان بهزیستی این موضوع اجرایی و تعداد ۴۳۳۰ نفر سهمیه استخدامی به عنوان طلب سازمان بهزیستی و جامعه معلولین از دستگاه‌ها احصا گردید. موضوع بعدی اجرایی شدن تبصره ۲ ماده ۵ بود که با ارائه کارت سفر یا سما کارت به عزیزان دارای معلولیت اجرایی شد.

ایشان افزودند ، تشکیل کمیته قانون حمایت از حقوق معلولین در راستای اجرای ماده ۳۲ خدمت دیگری بود که به معلولین ارائه شد. همچنین اجرایی شدن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولین و بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه خدمات توانپزشکی از دیگر خدماتی است که در دولت سیزدهم اجرایی شد. و در استان کهگیلویه بویراحمد در سال گذشته تعداد ۱۳۰۰۰ معلول از طریق بیمه سلامت نشاندار شد و کلیه مراکز توان پزشکی جهت انعقاد قرارداد به بیمه سلامت معرفی شدند.

در این جلسه معاونت توانبخشی ضمن توجه ادارات مختلف به اجرایی شدن سهمیه ۳ درصد استخدامی افراد دارای معلولیت بر آیین نامه اجرایی بند ز ماده ۴۲ قانون خدمات کشوری اشاره کرد که در این قانون صلاحیت تشخیص توانایی انجام کار برای افراد دارای معلولیت بر عهده سازمان بهزیستی است و هیچ ارگانی نمی تواند به صرف داشتن معلولیت ، فرد متقاضی استخدام را به کار نگیرد. و تشخیص کارایی افراد بر عهده سازمان بهزیستی است.

در ادامه شکرائی ، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گزارشی از وضعیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و همچنین نتیجه ارزیابی ادارات و دستگاهها در خصوص وضعبت مناسب سازی ارایه دادند.

کد خبر 108313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد