نحوه دریافت انواع خدمات از ادارات بهزیستی استان کرمانشاه

در این پست قصد داریم نحوه درخواست و دریافت انواع خدمات از ادارات بهزیستی را به تفکیک برای مراجعین توضیح دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

به همین منظور؛ فهرستی از خدمات موجود، همراه با مسیری که مراجعین باید جهت دریافت آن‌ها طی کنند، ارائه شده است.

شایان ذکر است که این خدمات بنا به شرایط، به‌روزرسانی خواهد شد.


خدمات قابل ارایه در حوزه امور توانبخشی؛
خدمات مستمر شامل؛
۱_ پرداخت مستمری ماهیانه
۲_ حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی
۳_ حق نگهداری افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید واجد شرایط 
۴_ کمک‌هزینه لوازم بهداشتی به افراد ضایعه نخاعی و معلولین بسترگرا که نیازمند استفاده از پوشینه بی‌اختیاری و یا لوازم بهداشتی هستند.

خدمات غیر مستمر؛
۱_ پرداخت کمک‌هزینه ایاب و ذهاب
۲_ پرداخت کمک‌هزینه درمان
۳_ پرداخت کمک‌هزینه عمل جراحی کاشت حلزون
۴_ پرداخت کمک‌هزینه اندام‌های مصنوعی (پروتز و ارتز)
۵_ پرداخت کمک‌هزینه خرید وسایل کمک‌توانبخشی از قبیل ویلچر، عصا، واکر، سمعک ... و همچنین تأمین وسایل کمک‌توان‌بخشی
۶_ پرداخت کمک‌هزینه تغذیه و درمانی به افرادی که بیماری pku دارند.
۷_ پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان 
۸_ پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی
۹_ پرداخت کمک‌هزینه مناسب‌سازی منزل و خودرو
۱۰_ پرداخت کمک‌هزینه خرید خدمات از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... از مراکز غیردولتی (کلینیک‌ها و مؤسسات)
۱۱_ ارائه خدمات توانپزشکی در مراکز دولتی از قبیل خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی

از دیگر خدمات حوزه توانبخشی شامل؛ 
_ ارائه خدمات در مراکز نگهداری و شبانه‌روزی جهت سالمندان، بیماران اعصاب و روان، جسمی_حرکتی، ذهنی و همچنین ارائه خدمات ویزیت در منزل به بیماران اعصاب و روان و سالمندان، مراقبت در منزل به معلولین شدید و خیلی شدید
_ ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در مراکز روزانه توانبخشی_آموزشی به کلیه معلولین ( ذهنی، جسمی_حرکتی، اعصاب و روان، شنوایی ، بینایی، گفتاری، اتیسم) و سالمندان و همچنین ارائه خدمات حرفه‌آموزی به منظور ایجاد اشتغال توسط استادکاران در مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی_حمایتی و ارائه خدمات دندانپزشکی به کلیه معلولین به صورت یارانه‌ای


افراد واجدشرایط و فرآیند پذیرش بانوان و دختران سرپرست خانوار مطابق دستورالعمل حمایت‌های اجتماعی دفتر  امور خانواده و بانوان

جامعه هدف واجدشرایط این برنامه، شامل چهار گروه ذیل می‌شود؛
۱. خانوارهای زن‌سرپرست دارای همسر (از کارافتاده، زندانی، معتاد (درحال ترک)، متواری، مفقودالاثر، متارکه و..
۲. دختران خودسرپرست یا سرپرست (دختران مجرد بالای چهل‌وپنج سال اطلاق می‌شود که تاکنون ازدواج نکرده و مسئولیت تأمین هزینه‌های زندگی، معاش و سایر امور خود یا خانواده را بر عهده دارند)
۳. خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو

شرایط پذیرش؛
خانوارهای زن‌سرپرست، دختران خودسرپرست یا سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند واجدشرایط بهره‌مندی از مزایای این دستورالعمل کسانی هستند که:
۱. براساس آزمون وسع در دهک درآمدی ۱ تا ۵ قرار داشته باشند. 
۲. تحت پوشش سایر نهادهای حمایتی نباشند.
۳. دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال سن داشته باشند. 
۴. خانواده‌های دارای فرزندان چندقلوی واجدشرایط بهره‌مندی از مزایای این دستورالعمل شامل خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو در دهک درآمدی یک تا پنج باشند.
۵. خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو و بالاتر در دهک درآمدی یک تا هفت می‌باشند.
۶. ایرانی بوده یا تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. اتباع خارجی دارای مجوز رسمی اقامت معتبر یا گواهی‌نامه معتبر از مراجع ذی‌صلاح قانونی (انواع معلولیت جسمی-حرکتی، حسی، ذهنی و روانی جزء موارد از کارافتاده شامل این دسـتورالعمل نمی‌شوند).

فرآینـد پذیرش؛
۱. مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان مربوطه
۲. تکمیل فرم درخواست پذیرش توسط متقاضی
۳. مطالعه، جمع‌آوری مدارک و مستندات از طریق مصاحبه اولیه و مشاهده از وضعیت زندگی توسط مددکار اجتماعی 
۴. انجام استعلام‌های لازم توسط متقاضی برای شناخت بیشتر 
۵. در صورت واجدشرایط بودن متقاضی، ارائه فرم‌های تکمیل شده مربوطه، مدارک لازم و گزارش مددکاری اجتماعی 
۶. ثبت نهایی اطلاعات پرونده‌های خانواده‌های واجدشرایط در سامانه مربوطه به‌منظور بهره‌مندی از خدمات سازمان یا قرار گرفتن پشت نوبت دریافت خدمات از سازمان
۷. در صورت واجدشرایط نبودن متقاضی، ارائه ادله لازم به‌منظور راهنمایی متقاضی توسط مددکار اجتماعی.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 107791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد