سیاست سازمان بهزیستی نگهداری معلولان در مراکز شبانه روزی نیست.

دکترمحمود حسین آبادی در جلسه هم اندیشی با مسئولین مراکز اعصاب وروان که با حضور قنبری معاون دادستان اراک ومقدم رییس بیمارستان امیر کبیربرگزار گردید با تأکید بر نظارت دقیق و همه‌جانبه بر این مراکز گفت: هدف نهایی ما این است که بیماران روانی تا حد امکان به خانواده‌های خودشان برگردند زیرا در کنار خانواده‌هایشان زندگی بهتر و مطمئن‌تری دارند.

دکترحسین آبادی  با یادآوری اینکه موضوع ساماندهی و توانبخشی بیماران روانی مزمن به بهزیستی واگذار گردیده گفت: در طول این سال‌ها تحولات زیادی در بخش بیماران روانی مزمن داشته‌ایم که در نتیجه‌ در حال حاضر مراکز روزانه، خانه‌های حمایتی، گارگاه‌های حمایت‌شده‌ی شغلی و مراکز بیماران روانی را راه‌اندازی و گام‌های مهمی در راستای توانبخشی، استقلال‌افزایی و بازگشت این بیماران به خانواده و جامعه برداشته‌ایم.

وی با تاکید حضور بیماران روانی در مراکز روزانه افزود: نگهداری بیماران در مراکز روزانه بستر حضور آنها در خانواده و کنار فرزندان را فراهم می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه ساختار بهزیستی مردمی است، گفت: خیران شرکای اجتماعی این نهاد حمایتی هستند چراکه نیازهای سازمان بهزیستی با یارانه‌های دولتی تامین نمی شود.

حسین آبادی افزود: کمک‌های خیران و مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی تاثیرگذار است

وی ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان مراکز بیماران روانی گفت: کلیه مراکز مراقبتی و توانبخشی که تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند بعنوان یاریگران سازمان محسوب می شوند و با توجه به اینکه نوع فعالیت در مراکز اعصاب و روان از شرایط خاصی برخوردار است می بایست به این مراکز نگاه ویژه ای داشت.

در ادامه قنبری معاون دادستان عمومی وانقلاب دادگستری اراک نیز پیرامون تعاملات  با سایر دستگاههای اجرایی استان در زمینه بیماران اعصاب وروان ، بررسی شیوه نامه ها، بخشنامه ها ، قوانین ،ورود وخروج بیماران از بیمارستان تا حضور در مراکز بهزیستی با  در نظر گرفتن چارچوب کار مطالبی راایراد نمودند .

امیرحجت نوروزی معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز درادامه ضمن توضیح در خصوص مرکز تحت نظارت سازمان وظرفیت اسمی هر مرکز افزود : بیماران اعصاب و روان پس از کنترل بیماری و بهبود نسبی ، دوباره به آغوش خانواده و محل کار و اشتغال خود بازمی گردند زیرا با نگهداری دایمی آنان دراین مراکز نمی توان انتظار بهبودی را داشت.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی  افزود : هم اکنون 5 مرکز خیریه نگهداری بیماران اعصاب و روان  در استان در حال فعالیت  هستند که 2 مرکز درشهرستان ساوه و3 مرکز دراراک وجود دارد وهر کدام با ظرفیت 80 زن و مرد بطور مجزا ، فعال  هستند.

وی اظهارکرد: مراکز توانبخشی روزانه بیماران اعصاب و روان در اراک هرکدام با ظرفیت 50 نفر برای زنان و مردان به طور جداگانه ، خدمات توانبخشی ، پزشکی ، مددکاری و اجتماعی به این طیف از بیماران ارایه می دهند

وی اظهار کرد: بهزیستی به بیماران اعصاب و روان مزمن کمک هزینه های دارو و درمان ، دانشجویی ، مسکن و اشتغال در قالب وام های اشتغال کارفرما و خویش فرما می پردازد و معافیت یکی از فرزندان خانواده هایی که یکی از اعضای خانواده (پدر یا مادر) بیمار باشد از جمله خدمات متنوعی است که به همه معلولان و به خصوص بیماران اعصاب و روان تعلق می گیرد.

شایان ذکر است در این نشست چالش‌ها و نکات مورد نظر جهت نگهداری از بیماران مستقر و نکاتی جهت بهبود عملکرد این مراکز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

کد خبر 107774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد