در رسانه |  مسؤولیت‌پذیری دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان که مرتبط با موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند، باید با ادبیات واحد و مشترک پیرامون این موضوع همت کنند.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، رضا قاسمیان در نشست کارگروه اجتماعی ساماندهی کودکان خیابانی استان برگزار شد، اظهار کرد: استثمار کودکان با بهره‌کشی به بهانه کار نکته دارای اهمیت بوده و باید همه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل که مرتبط با موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند، به این موضوع حساس بوده و با ادبیات واحد و مشترک پیرامون آن همت کنند.

وی افزود: در تعریف کودکان کار، اصلِ کار کردن بچه‌ها مورد توجه نیست بلکه استثمار آنان از سوی سوداگران مد نظر است که با این اقدام، کودکان از سایر فعالیت‌های خود باز مانده و در نهایت منجر به آسیب‌های مربوط در اجتماع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: اهتمام جدی بر برآیند اقدامات فرهنگی و اجتماعی، انجام کارهای فوق‌العاده در زمینه بهبود وضعیت کودکان کار و خانواده‌های آنان، تأمین منابع مالی کافی، تلاش در تأثیرگذاری و تأثیرپذیری اقدامات، عزم و جزم عمومی مسؤولان و بالابردن سطح کیفی خدمات، مورد انتظار و تأکید کارگروه اجتماعی و فرهنگی است.

لزوم ارائه آموزش به کودکان و والدین آن‌ها در زمینه کار کودکان

رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: برخی کودکان در سنین پایین و آموزش ابتدایی توسط والدین خود مشغول کار می‌شوند که این موضوع ممکن است به درس و پرورش آنان آسیب بزند.

وی اظهار کرد: در این راستا لازم است آموزش‌هایی به والدین از طرق مختلف داده شود و مباحثی در دروس ابتدایی برای آگاه‌سازی کودکان و والدین آن‌ها ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: باتوجه به اینکه آموزش‌های لازم را در زمینه اشتغال در دوره‌های ابتدایی نداریم، برخی کودکان در این سنین ناخواسته و از روی ناآگاهی وارد کار در محیط‌های کشاورزی و یا خیابان‌ها می‌شوند.

گفتنی است، بر اساس گزارش بهزیستی استان اردبیل، ۳۴۵ کودکان کار و خیابانی در استان شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر 107346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد