ضرورت مناسب سازی منازل سالمندان و افراد دارای معلولیت در شهرستان چالدران

مناسب سازی منازل سالمندان و افراد دارای معلولیت در شهرستان چالدران یک ضرورت است.

مریم سلماسی رئیس بهزیستی چالدران در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.
سلماسی افزود: از سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۷ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی چالدران که اکثریت آنان در مناطق روستایی و حاشیه شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۸۵ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.
وی تاکید کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ...که باتوجه به سطح توانایی و محدودیت‌هایی که هریک از این عزیزان دارند،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی، پیگیری‌های لازم صورت گرفته و پس از تخصیص اعتبار از سوی سازمان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت می‌گیرد.
سلماسی رئیس بهزیستی چالدران خاطرنشان کرد: نظارت بر فرآیند نیازسنجی، تایید نیازمالی، بررسی مدارک، تخصیص اعتبار و اقدامات اجرایی توسط کارشناس مناسب‌سازی شهرستان صورت می‌گیردو بابت مناسب‌سازی منازل طبق دستورالعمل مالی سازمان براساس شرایط نیازمندی و سطح توانمندی مالی به توانخواهان پرداخت انجام می‌گیرد.
وی افزود: وسایل انطباقی مورد نیاز افراد دارای معلولیت جهت انجام کارهای روزمره طی پیگیری‌های لازم از اداره کل بهزیستی استان صورت گرفته و تا حدودی متناسب با نوع معلولیت افراد تحت پوشش شهرستان این وسایل تامین و دراختیار این عزیزان قرار گرفته است تا با کمک این وسایل بدون نیاز به افراد دیگر امور زندگی شخصی خود را به‌صورت مستقل انجام دهند.

کد خبر 106314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد