نشست تخصصی انجمن های معلولین تحت نظارت با مدیرکل بهزیستی استان

منطقی: ظرفیت شناسی از حیث معرفی استعدادهای بالقوه، توانمندی های افراد دارای معلولیت به جامعه برای بالفعل شدن حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، نشست تخصصی انجمن های معلولین تحت نظارت در سطح استان در سال ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل، معاون توانبخشی بهزیستی استان، کارشناسان شهرستان و نماینده انجمن هـای فعال اسـتان درحوزه معلولین در سالن شهید شاهورانی اداره کل بهزیستی برگزارشد.

مدیرکل بهزیستی استان در این نشست ضمن خیرمقدم و با اشاره به اهمیت تقویت جایگاه اجتماعی افراد دارای معلولیت گفتند: مشارکت افراد دارای معلولیت و توسعه پایدار اهداف سازمان توسط آنان تحقق شعار روز جهانی افراد دارای معلولیت است.

دکتر منطقی از وحدت رویه در سرمایه گذاری و برنامه ریزی ها فی مابین اداره بهزیستی و انجمن های فعال سخن به میان آوردند و افزودند: ظرفیت سازی و ظرفیت شناسی دو استراتژی مهم در توانمندسازی افراد دارای معلولیت تلقی می شود چرا که به واسطه ظرفیت سازی، بهره مندی از پل های ارتباطی و پتانسیل های برون سازمانی برای دستیابی به اهداف محقق میگردد. و ظرفیت شناسی از حیث معرفی استعدادهای بالقوه، توانمندی های افراد دارای معلولیت به جامعه برای بالفعل شدن حائز اهمیت است.

وی در ادامه: معلولیت اگر چه با محدودیت‌هایی همراه هست لیکن در صورت برخورداری فرد از آموزش‌های لازم و بهنگام، مانعی در مسیر توانمندسازی و رشد افراد نخواهد بود و باور ژرف به این واقعیت که افراد دارای معلولیت، عظیم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند ما را متعهد می‌سازد تا تمامی توان خود را به کار گیریم جامعه را از دریچه نگاه معلولین به نظاره بنشینیم.

مدیرکل بهزیستی استان در این نشست ضمن درخواست از همکاران به منظور پیگیری تشکیل و برگزاری جلسات انجمن ها در سطح شهرستان با هدف تبادل نظر، تجربیات و اطلاع از روند اقدامات شهرستانی، تاکید ویژه بر اطلاع رسانی دانشجویان دارای معلولیت به منظور ثبت نام در سامانه دانشجویی تا پایان اردیبهشت و بهره مندی از خدمات داشتند.

دکتر منطقی: ادامه تحصیل و گذراندن مدارج علمی بالاتر برای افراد دارای معلولیت را به عنوان دروازه های توانمندسازی برشمردند و در پایان: بی شک کسب موفقیت افراد دارای معلولیت موجبات شادمانی بنده و همکاران، تشویق و تقدیر از آنان نیز از الویت های سازمانی برای ارتقاء سطح توانمندی ها و حفظ جایگاه افراد دارای معلولیت در سطح اجتماع است.به امید سرافرازی ایران عزیز

گفتنی است در ابتدای این نشست معصومه میراج معاون توانبخشی بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای اعضاء انجمن با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته به مصوبات جلسات پیشین انجمن های سطح استان نیز اشاره و تاکید کردند: ایده و پیشنهادات سازنده انجمن ها در کنار مسئولین و مدیران سازمانی در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی نقش تسهیلگری دارد. و سازمان بهزیستی با رویکردی حمایتی در جست وجوی مشارکت جامعه هدف از ارائه نقطه نظرات خلاقانه و مبتکرانه تا مشارکت در اجرایی نمودن برنامه هاست.

کد خبر 106226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد