برگزاری کارگاه دو روزه ازدواج و طلاق با حضور نمایندگان ١۷ دستگاه مختلف

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کارگاه دو روزه ازدواج و طلاق با حضور کارشناسان ١۷ نهاد و سازمان عضو کارگروه طلاق شورای اجتماعی استان خراسان رضوی به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

دکتر مسعود فیروزی رئیس کارگروه طلاق شورای اجتماعی استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: تبیین اهداف و برنامه‌های شورای اجتماعی استان، تکمیل برش آمار و اطلاعات کلی استان، ارائه آمار و اطلاعات و برنامه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها، ارائه ویژگی‌های مخاطبان برنامه‌های هرسازمان، بررسی ظرفیت‌های موجود مردمی، تهیه چارچوب برنامه عملیاتی و در نهایت تدوین برنامه عملیاتی یک ساله 1403سازمان‌ها با اشاره به گزارشات و کارهای موظفی و درحال انجام هر سازمان در راستای برنامه‌های گذشته، جدید و همچنین برنامه هفتم توسعه از اقدامات انجام گرفته در این کارگاه دو روزه بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: شورای اجتماعی استان، هشت کارگروه دارد که یک از آنها کارگروه طلاق است و 17 سازمان که در خصوص موضوع طلاق مسئولیت‌هایی را برعهده دارند، عضو این کارگروه می‌باشند. در جلسات کارگروه طلاق، موضوعات مربوط به حوزه طلاق مورد بحث، بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و بعد از آن رویکردی جامع تدوین و در اختیار شورای اجتماعی استان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه دو روزه نیز کارشناسان تمامی دستگاه‌ها حضور یافتند و ضمن تاکید بر وظایف هر سازمان در حیطه طلاق و ارائه مستندات مرتبط و اشراف به آمار و اطلاعات عملکردی، برش‌های شهرستانی و مخاطبان و...برنامه‌ی کارگروه طلاق 1403 تدوین و به شورای اجتماعی استان ابلاغ گردید. برای تدوین برنامه‌ی همه‌جانبه باید تمامی سازمان‌های متولی با همفکری و هم‌افزایی یکدیگر پیش بروند تا بتوان برنامه کاربردی و کاملی تدوین کرد و هر سازمان در نهایت به اهداف خود دست یابد.

فیروزی با بیان اینکه آمار سازش زوجین متقاضی طلاق در خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: خراسان رضوی نخستین استانی بود که سامانه تصمیم در آن به‌صورت پایلوت آغاز به‌کار کرد. بهزیستی همواره به عنوان یک دستگاه موثر در کنترل و کاهش طلاق نقش مهمی را ایفا می‌کند. طلاق همواره بستری را ایجاد می‌کند که موجب رشد آسیب‌های اجتماعی می‌گردد و عوارض ناشی از طلاق از قبیل زنان سرپرست خانوار، کودکان بد سرپرست، اختلافات خانوادگی و... به سازمان بهزیستی باز می‌گردد.

وی افزود: باتوجه به اینکه ماهیت آسیب‌های اجتماعی همواره در حال تغییر است، نیاز داریم تا با همفکری نهادهای متولی و در راستای مسئولیت‌های سازمانی، برنامه‌ها و طرح‌هایی را به منظور پیشگیری از طلاق در سال جدید تدوین نمائیم و می‌طلبد اعضاء بیشتر در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم چالش‌ها را کم کنیم و به یک هدف برسیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در برخی موارد آمارهای مربوط به طلاق به‌صورت نادرست ارائه می‌گردند و شاهد سیاه‌نمایی و نرمالیزه کردن این موضوع در جامعه هستیم و از قبح آن در جامعه کاسته می‌شود. گاها آنقدر عنوان می‌شود که فرزند طلاق در معرض آسیب‌های متعددی است که  کودک طلاق در ناخودآگاه خود می‌پذیرد که مسیرش با مسیر سایرین متفاوت خواهد بود و تقدیر اوست. آنقدر عنوان می‌شود که کودک طلاق قربانی است و در معرض آسیب‌های اجتماعی متعددی قرار دارد و احتمال سوق یافتن‌شان به سمت رفتارهای مجرمانه زیاد است که دیگر هیچ آینده روشنی برای این کودکان متصور نیستیم. این جریان فکری به‌گونه‌ای است که کودک و نوجوانان در ناخودآگاه خود می‌پذیرد که هیچ راهی برای موفقیت و دستیابی به تکامل اجتماعی و ورود به عرصه نخبگان جامعه برای او وجود نخواهد داشت. گسترش این نگرش جبرگرایانه نسبت به فرزندان طلاق، ظلم مضاعفی به آنها است زیرا بخش بزرگی از موفقیت‌هایی که یک انسان در زندگی به دست می‌آورد از اعتماد به نفس و باوری است که به خودش دارد.
برگزاری کارگاه دو روزه ازدواج و طلاق با حضور نمایندگان ١۷ دستگاه مختلف

کد خبر 105847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد