۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
دست روی دست بسیار است !

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به آخرین روز از کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار والدآگاه، فرزند ایمن، گفت: ارتباط با گروه همسالان و دریافت تائید و حمایت آنها نقش بسیار موثری در نوع رفتار و شکل‌دهی به شخصیت نوجوانان دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که چهارچوب هایی را برای دوست یابی فرزندان خود تعیین کنید و همواره از تاثیر واثرگذاری دوست در شخصیت فرزند خود و همینطور خطر دوستی با افراد ناباب با آنها صحبت کنید ودر این میان، دامنه حمایت از دوستان خوب فرزندانمان را وسیع کنیم.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه تحقیر کردن دوستان فرزندان‌‍‌تان کار درستی نیست، گفت: نوجوانان به دوستان خود اهمیت بسیاری می‌دهند و توهین به دوستان آنها باعث کاهش اعتماد به نفس و پایین آمدن سطح تصمیم‌گیری آنها می‌شود. درصورتی که مطمئن بودید که دوستان فرزندتان برای او آسیب‌رسان و صدمه‌زا هستند، بهترین راه این است که دلایل خود را به صورت روشن و واضح مطرح کرده و درباره‌ی این موضوع به طور مفصل و صمیمانه با فرزند نوجوان‌ خود به گفت‌وگو بپردازید.

وی افزود: والدین می توانند با فراهم نمودن ارتباطات فامیلی ودوستانه با افرادی امن بستر ارتباطات سالم را برای فرزندان خود مهیا نمایند. پیشنهاد می‌شود تا شناخت کامل از دوست فرزند خود، معاشرت با آنها را به تعویق بیاندازید اما در عین حال او را از رابطه با دیگران نیز محروم نکنید و دامنه دوستی آنها را محدود نسازید.

در ادامه، کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی در خصوص کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، گفت: دوره نوجوانی با دو چالش بنیادین بلوغ و هویت‌یابی همراه است. در این شرایط، والدین نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کنند. در این دوران ممکن است افراد سودجو از غفلت و تماشاگر بودن والدین استفاده نمایند و آنچه که در خیال هم نمی‌گنجد، اتفاق بیفتد. در این حالت مصداق تمثیل دست روی دست بسیار است، پیش می‌آید.

محبوبه عباس زاده، افزود: اولین قدم برای تربیت یک نوجوان، برقراری ارتباط صحیح با اوست. اگر والدین ارتباط خوب و درستی با فرزندشان داشته باشند، به او می‌فهمانند که دوست او بوده و در صورت نیاز می‌تواند از آن‌ها کمک  ومشورت بگیرد.

وی عنوان کرد: والدین باید استعدادها و توانمندی‌های مختص به فرزندشان را شناسایی کرده و آن‌ها را حمایت و تشویق به مهارت آموزی بیشتر کنند؛ هر چند که مطابق میل و سلیقه وآرزوهای آن‌ها نباشد.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی در انتها با اشاره به خطوط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی، گفت: خط تلفنی 1480سازمان بهزیستی آماده ارائه خدمات مشاوره وراهنمایی به والدین عزیز می‌باشد . خانواده‌ها درصورت هرگونه تشویش و نگرانی در مورد اعتیاد فرزندان خود می‌توانند با خط ملی اعتیاد 09628تماس حاصل نمایند. این خط از ساعت 8صبح الی 8شب با حضور متخصصین آماده پاسخگوئی به والدین دغدغه‌مند با موضوع اعتیاد می‌باشد.

کد خبر 105839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد