پرداخت حق پرستاری به ۱۷۰۹ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی گیلان

سرپرست بهزیستی گیلان از پرداخت سرانه حق پرستاری به مبلغ ۲۱ میلیون ریال به ۱۷۰۹ نفر از توانخواهان بسترگرای جسمی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی گیلان خبر داد و گفت: طی پیگیری های به عمل آمده؛ در فروردین ماه ۱۴۰۳ تعداد ۱۷۰۹ سهمیه حق پرستاری خانواده محور به بهزیستی گیلان اختصاص یافت که تمامی این مبالغ به حساب توانخواهان تحت پوشش بهزیستی واریز می شود.

آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان؛ در ادامه افزود: سازمان بهزیستی  تعداد ۱۷۰۹ سهمیه حق پرستاری خانواده محور ویژه ی توانخواهان بسترگرای جسمی، ذهنی و روانی مزمن  تحت پوشش بهزیستی گیلان را که در۳دهک اول درآمدی بودند را مورد تایید قرار داد که از ماه فروردین به حساب توانخواهان تحت پوشش بهزیستی گیلان منظور می شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی بنا به فراخور شرایط مددجویان، خدمات گوناگون ارائه می دهد، افزود: یکی از خدمات سازمان بهزیستی پرداخت کمک هزینه حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی و معلولین شدید و خیلی شدید بسترگرا می باشد که مبلغ حق پرستاری هر مددجو ۲۱میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی گیلان در خصوص اولویت بندی متقاضیان پشت نوبتی حق پرستاری نیز، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج آزمون وسع و گزارش مددکاری، متقاضیان پشت نوبتی دریافت حق پرستاری به ترتیب اولویت در صورت دریافت اعتبار از سازمان بهزیستی کشور، جذب خواهند شد.

طوفانی؛ با بیان اینکه افزون بر ۷۵ هزار پرونده مددجویی در استان گیلان بصورت یک الی بیش از پنج نفر از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند افزود: خدمات بهزیستی به دو نوع مستمر و غیر مستمر تقسیم می شود که خدمات مستمر بابت پرداخت ماهیانه به افراد خانوارهای تحت پوشش یک الی بیش از ۵ نفر می باشد.

سرپرست بهزیستی گیلان خدمات غیر مستمر بهزیستی گیلان را مواردی همچون کار درمانی ، گفتار درمانی ، غربالگری و کاشت حلزون عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بسیاری از کودکان این استان مورد معاینات غربالگری قرار گرفتند و افرادی که دچار اختلالات شنوایی بودند با اقدام پیشگیرانه بهزیستی سریعا به انجام حراحی کاشت حلزون ارجاع داده شدند و پس از انجام جراحی، آموزش های گفتار درمانی صورت گرفت و موجب گردید تا این کودکان نیز مانند سایر افراد عادی جامعه به زندگی خود ادامه دهند.

وی در ادامه به خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی گیلان اشاره کرد و گفت: طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته حدود ۳ هزار نفر افراد معلول ، تحت پوشش بهزیستی گیلان می باشند که بسیاری از این افراد یا بی سرپرست و یا به دلایل دیگر با یارانه دولتی در مراکز مراقبتی و توانبخشی بهزیستی، نگهداری می شوند.

سرپرست بهزیستی گیلان در پایان؛ تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون کلیه افراد تحت پوشش و حتی افراد پشت نوبت نیز از خدمات مستمری سازمان بهزیستی بهره مند شدند و تلاش گردید تا تمامی مددجویان مستمری ماهانه خود را بصورت کامل دریافت کنند.

کد خبر 105838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد