آمادگی بهزیستی آذربایجان شرقی برای دریافت زکات فطریه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از آمادگی بهزیستی برای جمع آوری زکات فطریه مومنین روزه دار از طریق ۵۲۱ صندوق و پوز(دستگاه کارتخوان)، در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذزبایجان شرقی، مدیرکل بهزیستی استان در نشست شورای معاونان بهزیستی ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنان در ماه مبارک رمضان، با اعلام آمادگی این اداره کل برای دریافت زکات فطریه مومنان روزه دار، گفت: براساس فتوای مراجع عظام تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زکات فطره خود را به سازمان بهزیستی که متولّی نگهداری و حمایت از افراد دارای معلولیت، ایتام و کودکان و زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی است پرداخت کنند.

وی افزود: همواره خیران و مردم نیکوکار و خیرخواه این استان با همدلی و همراهی های خود در عرصه های مختلف در کنار جامعه هدف سازمان بودند و اطمینان دارم همت عالی و تداوم حرکت نوع دوستانه و نیک اندیشانه در مسیر مهربانی، همراهی و همدلی با خادمان محرومین و افراد دارای معلولیت در بهزیستی استان همچنان استمرار می یابد و از مردم نجیب و فهیم استان دعوت می نمایم تا مثل همیشه با نگاه مهرورز خود در توانمندسازی و دستگیری از اقشار نیازمند ما را همراهی نموده و با اهداء زکات فطره و کفاره خود در پایگاه های بهزیستی یاریگر مددجویان باشند.

صحاف خاطرنشان کرد: تعداد ۴۵۰ صندوق‌، برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و نیکوکار استان توسط نمایندگی‌های دولتی و مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در محل برگزاری جایگاه نماز عید سعید فطر با تمهیدات و هماهنگی که صورت گرفته پیش بینی شده است.

جواد ایمانزاده معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: در این خصوص ۷۰ دستگاه پوز (دستگاه کارتخوان) هم برای تسهیل در امر دریافت زکات فطره در محل برگزاری نماز عید فطر صورت گرفته که آحاد مردم می‌توانند از این طریق زکات خود را پرداخت کنند و همچنین کلیه ادارات بهزیستی شهرستان ها، آماده دریافت زکات فطریه درصندوق های ثابت مستقر شده در محل ادارات می باشند.

ایمانزاده یادآوری کرد: شماره کارت ۲۱۱۴- ۷۹۳۴- ۹۵۷۰- ۶۳۶۷ و کد دستوری #۶۱۶۰* ۶۶۵۵* و شماره شبا (۸۰۰۱۰۰۰۰۴۱۵۴۰۳۴۵۴۱۵۵۶۰۷۷ IR) به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان برای دریافت فطریه  تعیین شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده و موازین شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و با معرفی مددکاران مبالغ جمع آوری شده به جامعه هدف تحت پوشش نیازمند که از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و ... هستند پرداخت می‌شود.

ایمانزاده ادامه داد : در سطح استان در حدود ۴۰ موسسه خیریه از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند که در کنار کارکنان زحمت کش بهزیستی و با استقرار صندوق نسبت به دریافت فطریه مردم تلاش خواهند کرد.

این مسئول تصریح کرد : برای جمع آوری زکات فطریه در سطح استان بیش از ۴۵۰ پایگاه ثابت و سیار پیش بینی شده است تا با دریافت زکات در سریع ترین زمان ممکن نسبت به هزینه کرد آن بر اساس شرع مقدس اقدام نماید.

وی اشاره کرد: مردم مومن می توانند از طریق الکترونیکی، حضور در پای صندوق جمع آوری زکات فطریه و یا مراجعه به ادارات، مجتمع ها، بخشها و موسسات تحت پوشش بهزیستی استان زکات فطریه خود را بپردازند.

آمادگی بهزیستی آذربایجان شرقی برای دریافت زکات فطریه

کد خبر 105671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد