بازدید سرپرست اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون توانبخشی بهزیستی از مرکز روزانه اتیسم 

اسماعیل دامیار ، سرپرست اداره کل  بهزیستی استان به همراه کریم رهیده ،  معاون توانبخشی و آذر الهی ، کارشناس مسئول مراکز  این معاونت از مرکز توانبخشی روزانه اوتیسم به مناسبت ماه آگاهسازی اوتیسم بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد/ اسماعیل دامیار در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات پرسنل تخصصی این مرکز از خانواده‌های معلولان تجلیل و قول مساعد داد در سال جاری حق پرستاری افراد دارای اوتیسم دهک 1 تا 3 به ترتیب اولویت  برقرار گردد.

کریم رهیده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفتند : غالباً آمار جهانی نشان می دهد که میزان شیوع این اختلال در مردان ۴ برابر خانم‌ها هست لذا به همون نسبت توی مراکز ما این موضوع کاملا مشهود می باشد.

ایشان در خصوص اقداماتی که در سال گذشته تاکنون برای این عزیزان انجام گرفته گفت :

  • اجرایی نمودن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولین و رایگان شدن ۷۰ درصد خدمات توانپزشکی برای این عزیزان با همکاری بیمه سلامت استان

 _ صدور مجوز برای مرکز حرفه آموز پسران برای ادامه توانبخشی و توانمندسازی آنها

  • افزایش ظرفیت اوتیسم شهرستان بویراحمد از ۴۰ نفر به ۵۰ نفر

  •  اعلام نیاز برای مرکز اوتیسم شهرستان کهگیلویه و مراحل ابتدایی صدور مجوز برای مرکز اوتیسم این شهرستان

معاون توانبخشی با بیان اینکه  یکی از مشکلات اساسی که ما داشتیم عدم اشراف کارشناسان بر بیماری اتیسم بود و برای این عزیزان دوره‌های توجیهی برگزار شد .در نتیجه تعداد زیادی رو توانستیم در سال جاری تشخیص و به مراکز اوتیسم معرفی نمائیم.

کد خبر 105490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد