آگاهی جامعه باید درمورد اتیسم افزایش پیدا کند

به مناسبت بزرگداشت هفته جهانی اتیسم همایش آگاه سازی اختلال طیف اتیسم به همت مرکز اتیسم امام علی کرمان در سالن مجتمع نگاه آفتاب مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته جهانی اوتیسم و به منظور گرامی‌داشت این روز  همایش آگاه سازی  اختلال طیف اتیسم با حضور علیرضا وحیدزاده  مدیر کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر حق دوست ، دکتر ستایش ،   معاونین و کارشناسان تخصصی بهزیستی استان کرمان جمعی از مسئولین محلی ،  خیرین و فعالان حوزه  اتیسم و.... در محل تالار مجموعه نگاه آفتاب مهر کرمان  برگزار گردید .

دکتر علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این همایش با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند فعالین و متخصصین این حوزه در استان کرمان عنوان داشت :   تلاش و همت همه دست‌اندرکاران بر این پایه است که با بالا بردن سطح آگاهی جامعه نسبت به این اختلال تلاش نمایند تا با آشنا کردن هرچه بیشتر مردم  فضا و مسیر را به سمت و سوی ساخت الگوهای علمی و درست جهت کنترل و آموزش هرچه موثرتر مددجویان و خانواده‌های آنان و در نهایت کل افراد جامعه افزایش دهند.

وی با تقدیر از همکاری سازمانهای مختلف از جمله شهرداری کرمان افزود  : در تلاش هستیم تا همچون سایر اختلالات موجود ذهنی و جسمی با الگوسازی و پیشبرد طرح‌های علمی و موثر در کنار ورود پررنگ و اثرگذار خانواده‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین تاثیرگذار در این حوزه خدمات بهتر و اثربخش‌تری را در اختیار مددجویان و خانواده‌های درگیر با اختلال اتیسم قرار دهیم تا همگام با سایر پروتکل‌های بین‌المللی بتوانیم نقش موثری در بهبود وضعیت خانواده‌ها و افراد درگیر با این اختلال داشته باشیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه  اوتیسم نوعی اختلال عصبی، (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود گفت : طبق آمار جهانی  یک درصد از افراد جامعه درگیر این بیماری هستند و این اختلال در پسرها ۴ تا ۵ برابر بیشتر از دختران شایع تر است و علت آن هنوز نامشخص  است.

وی اذعان داشت : در استان کرمان ۶ مرکز روزانه و  شبانه روزی به افراد دارای اختلال اتیسم  خدمات ارائه می دهند که حدود ۳۰۰ نفر از این خدمات بهره مند می‌شوند و البته تعداد بیماران بیشتر از این می باشد که باید با آگاه سازی خانواده ها شناسایی شوند

 وحیدزاده در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده مجموعه امام علی و سایر مراکز فعال در این حوزه ابراز امیدواری کرد با تلاشی برنامه‌ریزی شده و موثرتر زمینه ارائه خدمات تخصصی و تاثیر گذار بیشتری برای افراد درگیر با این اختلال و خانواده‌های آنان فراهم آید.

سخنرانی اساتید ، خیرین ،  نماینده خانواده های دارای کودک اتیسم، تجلیل از سازندگان و بازیگران کلیپ اتیسم، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ... از بخش‌های دیگر این همایش بود

کد خبر 105312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد