برگزاری مراسم سالروز درگذشت «خیر نیکوکار آرسن میناسیان» در مرکز خیریه آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت

چهل و هفتمین مراسم سالروز درگذشت « خیر نیکوکار آرسن میناسیان »، بنیانگذار اولین آسایشگاه سالمندان و معلولین و داروخانه شبانه روزی در رشت با حضور آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان؛ جمعی از مسئولین شهررشت ،فرهیختگان،هنرمندان و نیکوکاران در مرکز خیریه آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی سرپرست بهزیستی استان گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت این خیر نیکوکار گیلانی، اظهار داشت: پس از گذشت چهل و هفت سال از درگذشت آرسن میناسیان، مردم گیلان همچنان از این شخصیت نیکوکار به نیکی یاد می کنند و یاد وخاطره نیکوکاری های او در اذهان مردم گیلان باقی مانده است و به همین علت است که هرساله جمعی ازمسئولین  وفرهیختگان و مفاخرادبی و هنری و نیکوکاران یادش را گرامی می دارند.

وی خاطر نشان کرد: زنده یاد میناسیان در بین مردم همواره از شخصیت اجتماعی والایی برخوردار بود و با انفاق و نیکوکاری نیازمندان را یاری می کرد.

طوفانی با بیان اینکه این مرد گیلانی از تبار ارامنه گیلان و پیرو دین مسیح بعنوان یک داروساز، داروها را بصورت رایگان دراختیار بیماران نیازمند قرارمی داد گفت: وی با همکاری خیّران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده وآیت‌الله ضیابری اولین آسایشگاه معلولان وسالمندان در کشور را در شهر رشت تاسیس کرد و مرحوم آیت الله ضیابری همواره او را بعنوان امین خود قرارداده تا کمک هایی که مردم برای نیازمندان کنارمیگذاردند به صرف و صلاح خود، به دست نیازمندان برسانند واین حرکت زیبای آیت الله ضیابری،جلوه ای ماندگار ازهمبستگی ادیان را به نمایش گذاشت.

سرپرست بهزیستی گیلان درپایان اذعان داشت: آرسن میناسیان گرچه در مداوای بیماران، کمک به مستمندان و تاسیس آسایشگاه معلولین رشت نقش بزرگی ایفا نمود اما کار بزرگ و سترگ او بنای " اندیشه نیکوکاری" بود که تا ابد درخاطره و تفکر گیلانیان جاودانه خواهد ماند وچراغ راه و راهنمای انسانها خواهد بود تا به یاد داشته باشند که نیکی و نیکوکاری از یادها زدوده نخواهد شد. او از سوی مردم، به مسیح گیلان شهرت یافت و با احترام و بدرقه ی عزتمندانه ی مردم گیلان در آرامگاه ابدی اش در کلیسا و مدرسه ی ارامنه شهر رشت به خاک سپرده شد.

کد خبر 105109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد