🔸سپیددشت [] طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در روستای بیشه برگزار شد

 یاقوتی رئیس اداره بهزیستی سپید دشت از برگزاری دو کارگاه آموزشی و آگاهسازی طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در سال گذشته در روستای بیشه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان یاقوتی رئیس اداره بهزیستی سپید دشت از برگزاری کارگاهای طرح آموزش و آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در سال گذشته در روستای بیشه خبر داد.

یاقوتی با بیان اینکه تا کنون چند گارگاه طرح آگاهسازی و آموزش پیشگیری از معلولیت های سالمندی در این شهرستان و روستاهای اطراف برگزار شده است گفت: در کارگاههایآگاهسازی و آموزشی طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی اصول پیشگیری از بیماری‌ آرتروز، دیابت، پوکی استخوان و آشنایی با بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و خطرات زمین خوردن و سقوط از بلندی به سالمندان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: اولویت‌ و سیاست سازمان بهزیستی نگهداری از سالمندان در منزل و در کنار خانواده است. اما  به منظور مراقبت و نگهداری از سالمندان خانه های سالمند تاسیس شده است که تمامی امکانات درمانی و خدمات بهداشتی و پزشکی توسط کادر مجرب و تیم حرفه‌ای ارائه می‌گردد و سالمندان می‌توانند زندگی آرام و باکیفیتی را تجربه کنند. در خانه سالمندان تمامی خدمات و امکاناتی که یک سالمند نیاز دارد فراهم شده و می‌توانند دوره سالمندانی خود را در محیطی امن و آرام سپری کنند.

از دیگر خدمات خانه سالمندان می‌توان به مراقبت‌های پزشکی در محل و دسترسی آسان به پزشکان اشاره کرد و همچنین خدمات درمانی و پرستاری مانند معاینات روزانه و انجام تزریقات و … که در این مراکز به صورت حرفه‌ای انجام می‌شوند. از خدماتی که سالمندان همیشه بدان نیاز دارند مراقبت‌های پزشکی و خدمات پرستاری است.

کد خبر 104874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد