بیله سوار| تعداد 2680 نفر از  کودکان 3 تا 6 سال شهرستان بیله سوار مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند

آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک زمان طلایی برای تشخیص و درمان دارد که اگر این زمان طلایی بگذرد می‌تواند آسیب‌هایی را برای چشم کودک به همراه داشته باشد که حتی می تواند منجر به معلولیت بینایی وی شود. به همین دلیل سنین زیر ۶ سال را دوران طلایی غربالگری می دانند که بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله هر سال باید مورد ارزیابی قرار گیرند و در صورتی که مربیان غربالگر آموزش دیده بهزیستی کودکی را شناسایی بکنند که مشکل بینایی دارد به سطح دوم یعنی اپتومتریست‌های همکار برنامه ارجاع می دهند. اپتومتریست‌ها نیز با تشخیصی که می‌دهند و تجویز عینک می‌توانند از این آسیب پیشگیری کنند. در صورتی که کودک نیاز به اقدامات جراحی داشته باشد به سطح سوم یعنی چشم پزشکان همکار برنامه ارجاع می‌شوند و کمک هزینه‌های مربوط به مداخلات از جمله عینک و هزینه‌های جراحی توسط سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بیله سواراجرای طرح آمبلیوپی در شهرستان بیله سوار طبق برش اعلامی از سوی بهزیستی استان  اجرا و به اتمام رسید.

شهریار محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار گفت: این طرح بمنظور شناسایی و درمان کودکان دارای تنبلی چشم در محدوده سنی ۳ تا ۶ سال اجرا و در جریان این طرح تعداد ۲۶۸۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان مورد غربالگری و معاینه قرار گرفتند. از کل تعداد کودکان غربال شده با چارت E و دستگاه عیوب انکساری  ۹۰نفر مشکوک و جهت مداخلات بیشتر به  سطح دوم به اپتومتریست ارجاع شدند که از این تعداد پس از معاینه اپتومتریست و تشخیص وی به ۱۲  نفر عینک تجویز شد.

افزودنی است: در سایه اجرای این طرح معلولیت بینایی کاهش چشمگیری داشته و اکثریت مسایل و مشکلات بینایی در سنین اولیه رشد و زیر ۶ سال درمان می شوند. لازم به ذکر است این طرح در سال ۴۰۲ با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال در شهرستان اجرا و به اتمام رسید.

کد خبر 104744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد