۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
جشن رهسپاری فرزندان مستقل شده 

آئین تکریم فرزندان مستقل شده بهزیستی استان تهران برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان تهران: این مراسم با حضور فرزندان مستقل شده در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با حضور سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی استان، رضا رزاقی رئیس گروه فرزندان مستقل شده سازمان بهزیستی کشور و جمع کثیری از فرزندان مستقل مراکز شبانه روزی  و مسئول استانی ومدیران مراکز حمایتی در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

محمد نصیری در سخنان خود گفت یک پاتوق فرهنگی برای تعامل این عزیزان ایجاد شده است و در حال تجهیز ومناسب سازی برای ایجاد حلقه های ارتباطی وتعاملی بین فرزندان، مددکاران و حمایتگران و مسئولین ادارات هستیم.
به یاری خدا در این مرکز مهارت های ارتباطی و استعدادیابی و اقدامات دیگر فرهنگی و اجتماعی برای فرزندان فراهم خواهد شد.
  
علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در پاسخ به خبرنگار بهزیستی گفت: امروز در مراسم جشن رهسپاری فرزندانی هستیم که به خانه‌های مستقل می‌روند و قرار است تجربه جدیدی را داشته باشند و به عنوان یک فردی که می‌خواهد یک زندگی مستقل را تجربه کند  بتوانیم شرایط را به کمک مددکاران و مسئولین سازمان بهزیستی محیا کنیم  و حمایتشان کنیم  و با ایجاد اشتغال، ادامه تحصیل، تشکیل خانواده و ... فرزندانمون از مراکز بهزیستی به خانه ها و زندگی مستقل می‌روند بتوانند موفق عمل کنند.

محمدی در ادامه گفت: جشن رهسپاری به خاطر این بود که به این فرزندان ثابت کنیم که کنارشون هستیم و از هیچ کمکی برای فرزندانمون دریغ نمی کنیم و تا انتهای مسیر رو خدمت فرزندان هستیم.

علیرضا محمدی در خصوص کمک هزینه حمایتی اینگونه گفت که سازمان بهزیستی خانواده ی این فرزندان هست و این حمایت هیچ موقع قطع نمی شود تا این فرزندان بتوانند یک زندگی مستقل را اداره کنند و این ارتباط تا زمانی که فرزندان ما به شرایط با ثباتی برسند ادامه دارد و بعد از این هم موضوعات دیگرشان را در طول زندگی پیگیری می‌کنیم.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران، در خصوص حمایت موسسه های دیگر اشاره داشت: در بهزیستی استان تهران موسساتی هستند که به طور اختصاصی به فرزندانی که زندگی مستقل را شروع می کنند کمک می کنند و  در بهزیستی هم برنامه ی مدیریت  مورد را داریم که مددکاران اجتماعی کنار فرزندان ما هستند و تمام موضوعات این فرزندان را پیگیری می کنند تا مشکلات آن ها مرتفع گردد.

یکی از افراد مستقل شده در ادامه این گفتگو در مورد خدمات حمایتی و مددکاری بهزیستی در ایجاد استقلال فرزندان تشریح کرد که حدود ۶ ماه است ترخیص شده است و امکاناتی نظیر مسکن و اقامتگاه، کمک هزینه ادامه تحصیل و سایر حمایت ها را در مسیر استقلال خود دریافت کرده است.

وی در ادامه گفت زمانی که در سازمان بوده  علاوه بر خوراک و پوشاک و سایر امکانات رفاهی ‌برخورداری از مددکاری و حامیان وخیرین حساب پس انداز داشته تا در زمان ترخیص از پس‌انداز خود هم استفاده نماید
این فرزند ترخیصی که در حال حاضر در رشته ی تربیت بدنی مشغول تحصیل می‌باشد گفت: در خصوص اشتغال نیز سازمان بهزیستی با مشاوره ها و حمایت های خود به کارفرماهای مربوط معرفی شده و پس از استعدادیابی و مهارت افزایی لازم، شروع به کار می کنند.

کد خبر 104283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد