بهزیستی دومین مرحله کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد را اجرا می کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد ( والد آگاه ، فرزند  ایمن)  در دو مرحله اجرا می شود مرحله اول  ازدوم  آبان آغاز و تا ۱۵ آبانماه ادامه داشت  و مرحله دوم   کارزار رسانه ای  ۱۳ الی ۱۸ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد: والدین در پیشگیری از اعتیاد نقش کلیدی ایفاء می کنند و برقراری ارتباط موثر و حمایتی بین والدین و فرزندان می تواند نقش اساسی و تاثیر گذاری در پیشگیری از آسیب ها به ویژه اعتیاد داشته باشد.

وی عنوان کرد: هدف کلی اجرای این پویش حساس سازی و اطلاع رسانی به  والدین  در خصوص توجه به فرزندان  و افزایش دانش والدین درزمینه پیشگیری از اعتیادو توجه به فضاهای تعاملی فرزندان و افرادی است که با آنها معاشرت دارند.

مدیرکل بهزیستی اطلاع رسانی و آگاهسازی از طریق گروههای اجتماعی و پخش کلیپ های کاربین کارزار رسانه ای در زمینه پیشگیری از اعتیاد، نصب پوستر طرح ملی آیا می دانی الان فرزندت کجاست؟ در بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر، پخش زیر نویس  پیام کارزار  رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع والد آگاه و فرزند ایمن، برگزاری همایش کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد  با موضوع فرزند من در شهرستانهای زنجان ، ابهر  و خرمدره  و خدابنده و... را از جمله برنامه های این طرح برشمرد.

وی بیان کرد: طرح پازک، طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، طرح ارتقای توانمندهای شناختی – رفتاری، طرح کارمند یاری از جمله  برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی است که از سال ۱۳۸۰آغاز شده و در حوزه‌های شهری و روستایی ادامه دارد.

این مقام مسئول ابراز داشت: تعداد ۱۴۰ محیط شهری ، روستایی، آموزشی و محیط کاری با ۲۲۷ تیم  وجمعیتی بیش از ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط اداره کل بهزیستی قرار گرفته اند.

خدابنده لو به طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز این طرح با هدف کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت کننده و ارتقاء سطح آگاهی خانواده نسبت به مواد مخدر  و آثار و عوارض آن در۱۵۱ محله آسیب خیز  شهری و روستایی به‌صورت محله محور مخصوصا در مناطق آسیب‌خیز برگزار  شده است.

کد خبر 103739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد