تشکیل شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی قم

شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی استان قم به ریاست معاون استاندار تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار و با حضور خیرین برگزار شد معاون استاندار با اشاره به ظرفیتهای استان قم و نقش خیرین در پیشبرد اهداف دولت در تمام حوزه های اجتماعی ، درمانی ، علمی ، ورزشی و... با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی و ایجاد شرایط مناسب برای استقلال و خودکفائی جامعه هدف بهزیستی بر نقش موسسات خیریه و خیرین در هدایت اهداف خیرخواهانه به مقوله توانمندسازی تاکید کرد و خواستار استفاده از نخبگان ، مراکز علمی و دانشجویان در این فرایند شد

در ادامه سید صادق میرئی گزارشی از فعالیت ها و خدمات بهزیستی استان و وضعیت جذب و هزینه کرد مشارکتهای مردمی در سطح استان ارائه کرد .

لازم به ذکر است : بر اساس قانون اصلاح لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور ؛ ‌تبصره ۲- ۴ - به منظور جلب کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان بهزیستی کشور شورایی بنام شورای مرکزی مشارکتهای مردمی با بهزیستی در ستاد مرکزی سازمان و شورای مشارکتهای مردمی با بهزیستی در مراکز استانها و شهرستانها به شرح زیر تشکیل می‌گردد: ترکیب اعضای شورای مشارکتهای مردمی با بهزیستی استان عبارتند از: ۱- استاندار ۲- امام جمعه مرکز استان ۳- شهردار ۴- مدیر کل بهزیستی استان. ۵- مدیر کل اوقاف و امور خیریه . ۶- رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان. ۷- پنج نفر از معتمدین محلی به انتخاب مدیر کل بهزیستی استان. وظایف شورای مشارکتهای مردمی با بهزیستی به شرح زیر است: ۱- جلب کمکهای مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور حل مسایل و مشکلات اقشار محروم و معلول و ایتام. ۲- نظارت بر نحوه مصرف وجوه خاص اهدایی به سازمان بهزیستی . ۳- سیاست‌گذاری در مورد مصرف بهینه اموال منقول و غیر منقول اهدایی بر اساس اولویتهای مربوطه. ۴- ارسال گزارش عملکرد شش ماهه شورای استان و شهرستان به شورای مرکزی مشارکتهای مردمی یا بهزیستی مستقر در مرکز.

کد خبر 103569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد