برگزاری کارگاه آموزشی "نگارش جامع مددکاری و بوم شناختی" در بهزیستی مازندران

با حضور حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، کارگاه آموزشی نگارش جامع مددکاری و بوم شناختی ویژه کارشناسان دفتر توانمندسازی زنان و خانواده و مددکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ معاون امور اجتماعی مازندران با اشاره به اهمیت گزارش نویسی در مددکاری اجتماعی گفت: مددکاری اجتماعی به عنوان شغلی حساس در حوزه پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. شناسایی مشکلات مددجویان در این حوزه بوسیله گزارش نویسی، تحلیل و دسته بندی می شود و گزارش نویسی در مددکاری اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: در راستای آموزش رویکردهای مفید در  تصویر سازی پیچیدگی های زندگی خانوادگی بانوان سرپرست خانوار و کلیه گروههای هدف، دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی مازندران با برگزاری کارگاه یک روزه به آموزش مفاهیمی چون گزارش مددکاری، گونه های گزارش نویسی، ویژگی های یک گزارش خوب، سیستم های اصلی مددکاری اجتماعی، شجره ی خانوادگی"نسل نگار"(نگاره ی نسلها) و رویکردهای اصلی بوم شناختی پرداخت.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: در این دوره آموزشی با انجام کار گروهی در خصوص یک کیس انتزاعی با ترسیم شجره نامه- خط سیر زمانی خانواده و نقشه بوم شناختی، شرکت کنندگان مباحث مربوطه را آموزش دیدند.

کد خبر 103530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد