کارگاه آموزشی طرح بهبود و مراقبت روابط خــانــواده در بهزیستی بوکان

کارگاه آموزشی طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده ویژه زوجین در شرف ازدواج و زوجینی که ۵ سال از ازدواج آنان سپری گردیده برای کارشناسان و مربیان مراکز مثبت زندگی طرح تحکیم خانواده در شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوکان ؛

طرح بهبود و مراقبت روابط خــانــواده (تحکیم بنیان خانواده) با حضور کارشناس شبکه بهداشت ، کارشناس امور اجتماعی و مربیان مراکز مثبت زندگی شهرستان بوکان و میاندوآب در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان برگزار شد. 

مسعود شجاعی رئیس بهزیستی بوکان در خصوص اجرای  این طرح بیان داشت :طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در 5 سال اول زندگی با محوریت و تسهیلگری مراکز مثبت زندگی و مشارکت مراکز مشاوره روانشناختی عمومی و خانواده  در راستای تحکیم بنیان خانواده وکنترل و کاهش طلاق با نظارت و راهبری معاونت  پیشگیری  اجرا می شود.

ایشان در ادامه اذعان داشت ، رویکرد اساسی این برنامه ازدواج آگاهانه زندگی مشترک با کمترین تعارض، افزایش رضایتمندی زناشویی و پایداری زندگی مشترک می باشد. دراجرای این طرح راهبردهای پنجگانه مد نظر بوده که عبارتند از: تربیت مربیان خانواده، روانشناسان، تسهیلگران، مددکاران - اقدامات اجتماع محور محلی- شناسایی زوجین در آستانه ازدواج - حمایت های روانی - اجتماعی به زوجین شناسایی در آستانه ازدواج و سال اول زندگی مشترک و سطح بندی خدمات و استقرار نظام ارجاع اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده درحین و بعد از ازدواج با اولویت مداخلات پیشگیرانه باهمکاری خانواده , ارائه دهندگان خدمات اولیه و توسط متخصصان حرفه ای اجرا می گردد.

شجاعی ؛ هدف از اجرای این طرح را کمک به ازدواج آگاهانه، حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی مشترک و کاهش تعارضات شدید خانوادگی برای افراد به خصوص برای زوجین با ریسک بالا و درگیر با مشکلاتی از قبیل اعتیاد , دارای انواع اختلالات روانی یا جسمی مزمن , دارای سابقه خودکشی , چند همسری و .... دانست و افزود : در صورت بروز اختلافات با دریافت خدمات تخصصی چنانچه سازش میسر شد زندگی با کیفیت ترو کار آمد تر و در صورتی که جدایی اجتناب ناپذیر بود در رفع چالش های زندگی بعد از طلاق و مشکلات فرزندان مشترک با هدف سازگاری بهتر با شرایط جدید است.

کد خبر 103404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد