اجرای طرح توانمند سازی والدین در دوران بلوغ و نوجوانی ویژه مربیان و مشاوران در بهزیستی فارس

فاز اول طرح توانمند سازی والدین در دوران بلوغ و نوجوانی ویژه مربیان و مشاوران جهت مراقبین خانه های کودک و نوجوان شهرستان شیراز و هم چنین مشاوران و موسسات شهرستان های سپیدان,کوار,بیضا,خرامه,زرقان,بختگان,مرودشت و خفر , باحضور معاون امور اجتماعی ، تدریس علیرضا عالم گیر و زهرا عباس پور در سالن سردار سلیمانی اداره کل بهزیستی فارس برگزار شد. این طرح یکی از طرح های ۱ درصد از اعتبارات سازمان در راستای برنامه ها و طرح های تایید شده امور بانوان بهزیستی استان به امور بانوان و خانواده استانداری می باشد که اجرایی گردیده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

 هدف از اجرای این طرح شناخت والدین از دوران تحولی نوجوانی و از محل اعتبارات زنان و خانواده بهزیستی فارس اجرا شده است که در فاز اول ۳۵ نفر از مربیان و مشاوران تحت آموزش قرار گرفته اند.

 محمودیان معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ضمن حضور در این طرح و در جمع مربیان و مشاوران اظهار داشت:بازگشت اقتدار والدین در تربیت نوجوانان با ملاک های متناسب فرهنگی مذهبی یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و باتوجه به شرایطی که شما مربیان و مشاوران در مواجهه با کودکان و نوجوانان دارید حضور در این دوره آموزشی قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

آموزش های فرزندپروری بیشتر متعلق به گروه های سنی کودکان بوده است و در حوزه بلوغ و نوجوانی که اتفاقا پرچالش ترین دوره سنی انسان هاست و تعارض ها و اختلافات با خانواده و جامعه بیشتر شده تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است و در محلات کم برخوردار می توان گفت تقریبا به آن پرداخته نشده است.

با آموزش والدین و مربیان می توان نوجوانان را با قوانین خانه و جامعه بر اساس آموزه های دینی ، مذهبی ، سنتی و فرهنگی آشنا کرد تا هم اقتدار والدین به خانه بازگرددو هم ارتباط موثرتری بین نوجوان و خانواده و جامعه شکل بگیرد.

در ادامه این برنامه عالم گیر و عباس پور مدرسین دوره به بیان موارد آموزشی در خصوص مهارت های زندگی,فرزندپروری ,بلوغ و نوجوانی پرداختند.

کد خبر 103345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد