نشست هم اندیشی دبیران و مدیران کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در بوشهر

در راستای بازآموزی و ارتقاء کیفیت و صحت کمیسیونهای پزشکی بهزیستی نشستی با حضور مرضیه رضاپور دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی کشور، دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست، محمد کرمی معاون امور توانبخشی، دبیر کمیسیون بهزیستی استان بوشهر، دبیران کمیسیونهای پزشکی بهزیستی، روئسا و کارشناسان بهزیستی شهرستانها در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی بهزیستی استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان در این نشست مرضیه رضا پور دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی کشور هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء سطح علمی و آگاهی هرچه بیشتر دبیران کمیسیون‌ها با روش‌های تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت و بهبود روند ارائه خدمات مورد نیاز گروه هدف دانست.

نشست هم اندیشی دبیران و مدیران کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در بوشهر

وی انتخاب ارزیابان تشخیص نوع و شدت معلولیت را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ارزیابان باید دوره های آموزشی که در سطح سازمان برای آنان می گذارد شرکت داشته باشند تا بتوانند طبق دستورالعملها و شیوه نامه نسبت به شناسایی نوع شدت معلولیت با آگاهی کامل به افراد دارای دارای معلولیت اقدام لازم را انجام دهند.

نشست هم اندیشی دبیران و مدیران کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در بوشهر

دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست بهزیستی استان نیز ضمن بر شمردن و حائز اهمیت دانستن برگزاری منظم کمیسیونهای پزشکی در سطح استان اظهار داشت: با توجه به حساسیت کار حوزه توانبخشی و ورودی پذیرش معلولان جهت شناسایی و بهره مندی از خدمات تخصصی در کمیسیونهای پزشکی جهت ارزیابی دقیق آنان ، بر تقویت نیروی انسانی در این حوزه تاکید کرد.
وی بر خدمات موثر و تخصصی بهزیستی استان نسبت به جامعه هدف تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیتهایی که در این راستا وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا بستر مناسب با استفاده از اولویت بندی ها برای این قشر از جامعه را مهیا کنیم.
عزیزنژاد ادامه داد: با توجه به حساسیت کار اعضاء کمیسیون پزشکی در ارزیابی افراد دارای معلولیت از این کمیسیون خواست تا با دقت و نظریه مناسب نسبت به اقدام لازم جهت درصد معلولیت این عزیزان توجهات لازم را داشته باشند.
سرپرست بهزیستی استان بوشهر در پایان به نقش و جایگاه افراد دارای معلولیت به یک حدیث از امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان بارها فرمودند که باید به معلولین نگاه ویژه شود و به آنان خدمت کرد و بی توجهی به این قشر در جامعه اسلامی امری ناپسند خواهند بود.
همچنین محمد کرمی معاون توانبخشی بهزیستی استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته این معاونت در راستای برگزاری کمیسیونهای پزشکی در سطح استان و شهرستان ارائه کرد.
در پایان این نشست آخرین دستورالعملها و موارد مطرح شده در خصوص کمیسیونهای پژشکی نوع و شدت معلولیت با حضور کارشناسان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
کد خبر 103342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد