کارگاه آموزشی دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محیط زندگی

کارگاه آموزشی دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت، طی سه روز با حضور معاون و کارشناسان معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، برای سه گروه از کارشناسان، مددکاران و مسئولین فنی مراکز مثبت زندگی شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

هدف از تشکیل این دوره آموزشی؛ آشنایی مددکاران و کارشناسان، با اهمیت و نقش مناسب‌سازی محیط زندگی معلولین، بر استقلال و خود اتکایی و توانمندسازی آنان عنوان شد.
 
در این کارگاه مددکاران و کارشناسان با وسایل انطباقی، ADL و AT به صورت مصور، همراه با کاربرد آن‌ها آشنا شده و سپس مناسب‌سازی محیط زندگی برای انواع معلولیت‌های بینایی و کم‌بینا، شنوایی و صوت و گفتار، جسمی_حرکتی، معلولین ذهنی و حسی، بیماران روان، اتیسم و سالمندان دارای معلولیت تشریح شد.

در ادامه این کارگاه با توجه به اندازه و استانداردهای موجود، آموزش‌هایی به‌صورت مصور در زمینه‌ی مناسب‌سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت (از قبیل؛مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، راهروها، درب‌ها، پله‌ها، رمپ، مسطح و هموار کردن سطوح و ...) ارائه و در پایان نیز در خصوص مناسب‌سازی خودرو، موتورسیکلت و سه‎چرخه‌ی معلولین با توجه به معلولیت اندام‌های آنان به‌طور کامل همراه با تصاویر مرتبط تشریح شد.

مطالب ارائه شده در این کارگاه توسط شیخانی کارشناس دفتر توانمندسازی معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، گردآوری و تدریس شد که در فایل ذیل قابل مشاهده و دانلود می باشد.

دریافت فایل


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 103007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد