فرزندان بهزیستی جهت آشنایی با پیشرفت های کشور به اردوی راهیان پیشرفت رفتند

در راستای آشنایی فرزندان بهزیستی (نوجوانان و جوانان) اردوی راهیان پیشرفت جهت حضور در کارخانجات و صنایع استان برگزار شد.

سید صادق میرئی مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن اعلام این خبر افزود : پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام همه به مقوله جهاد تبیین و تاکیدات ریاست محترم جمهوری بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در کنار راهیان نور و آشنایی نسل نوجوان و جوان با پیشرفتهای بی نظیر کشور در همه زمینه ها و ایجاد روحیه و نشاط و امید  به آینده در نسل جوان، بهزیستی استان قم مرحله اول این اردوها را با اعزام دختران به شرکت لینا تولید کننده محصولات غذایی در شهرک صنعتی شکوهیه آغاز کرد و امروز هم پسران بهزیستی قم در گروه تولیدی پاکشوما از بزرگترین مجموعه های صنعتی کشور و تولید کننده لوازم خانگی حاضر شدند .

میرئی افزود : اردوهای راهیان پیشرفت فرصتی مناسب برای آشنا شدن نوجوانان و جوانان  با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور است  ،  اردوهای راهیان پیشرفت یک اردوی تفریحی نبوده و اهداف مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آشنایی جوانان با چالش هایی که کشور را تهدید می کند اشاره کرد لذا از اهداف قابل توجه اردوهای راهیان پیشرفت این است که فرزندان ما  از نزدیک ببینند که افرادی از جنس آنها در این مراکز فعالیت دارند و در حال خدمت به کشور هستند و به این خودباوری برسند که آنها هم می توانند روزی در این مراکز مهم فعالیت کنند.

و اما حاج اکبر ابراهیمی و شرکت بزرگ پاکشوما :

اکبر ابراهیمی در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.در واقع در سال ۱۳۲۳ بود که ششمین فرزند مشهدی محمد و راضیه به دنیا آمد. نامش را اکبر گذاشتند. مشهدی محمد را اهل محله سرچشمه به گاری میوه‌فروشی‌اش می‌شناختند. اکبر ابراهیمی، آخرین فرزند این خانواده نبود. آن‌ها ۱۳ خواهر و برادر بودند. برادر بزرگ اکبر برای او حکم الگو را داشت و همین باعث شده بود که او هم مانند برادرش تحصیل را جدی بگیرد. او برای خود آینده‌ای پر از ثروت تصور می‌کرد و هر بار، روزهایی را از ذهن می‌گذارند که از طریق درس خواندن به ثروت دست پیدا کرده و به کمک خانواده‌اش آمده است.

او از دوران نوجوانی به دلیل شرایط اقتصادی خانواده و کمک به پدرش وارد بازار کار شد. او از ۱۷ سالگی به فعالیت‌های صنعتی رو آورد و در سال ۱۳۵۴ زمانی که تازه‌ وارد دهه ۳۰ زندگی‌اش شده بود، مجموعه صنعتی پاکشوما را برای تولید ماشین‌های لباس‌شویی نیمه اتوماتیک راه‌اندازی کرد. کارخانه‌ای که با توجه به نگاه صنعتی و توسعه محور اکبر ابراهیمی در طول بیش از ۴ دهه فعالیت همیشه در تولید لوازم‌خانگی جزو برندهای اصلی کشور محسوب می‌شده است و هم‌اکنون علاوه بر ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، مایکروفر، جاروبرقی، کولرآبی و گازی و حتی یخچال سایدبای‌ساید هم تولید می‌کند.

حاج اکبر ابراهیمی ۲۰ سال پیش در سال ۱۳۷۶ برای نوسازی و جوان‌گرایی در ساختارهای مدیریتی این مجموعه صنعتی دست به تغییراتی زد که حاصل آن نوسازی کارخانه، افزایش تولید و ورود به ساخت محصولات جدید در این مجموعه بود. توسعه مجموعه صنعتی پاکشوما (باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور) در سال‌های گذشته همیشه یکی از هدف‌گذاری‌های مهم حاج اکبر ابراهیمی و فرزندش محمودابراهیمی که در حال حاضر مدیرعامل مجموعه صنعتی پاکشوما است، بوده و در این زمینه مهم‌ترین کار، ساخت مجموعه صنعتی بسیار عظیمی در شهر قم و انتقال کارخانه به این مجموعه است.

ساخت کارخانه جدید پاکشوما در اردیبهشت ۱۳۹۳ در شهرک صنعتی محمودآباد قم با وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع و با ۳۰ هزار مترمربع ‏سالن و انبار برای تولید قطعات و دو خط کامل تولید لوازم‌خانگی به بهره‌برداری رسید و در خرداد ۱۳۹۴، ۳۰ هزار مترمربع دیگر هم به سالن‌های تولید این مجموعه افزوده شد. هم‌اکنون ۳ خط کامل تولید در ۶۰ هزار مترمربع در این مجموعه فعال است. شرکت پاکشوما جهت بهبود کیفیت ‏محصولات خود با شرکت‌های مختلف اروپایی و آسیایی همکاری‌هایی درزمینه طراحی سیستم، نصب ماشین‌آلات و فناوری‌های روز و حتی تولید محصولات مشترک شروع کرده است، برای مثال دو سال پیش‌قرارداد مشترکی برای تولید ماشین لباس‌شویی بین شرکت مدیا (شرکت چینی و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در جهان) بسته و سال گذشته از محصول مشترک این دو شرکت با حضور حاج اکبر ابراهیمی که هم‌اکنون ریاست هیات مدیره مجموعه صنعتی پاکشوما را بر عهده دارد، رونمایی شد.

در مجموعه صنعتی پاکشوما در حال حاضر حدود هزار نفر مشغول به کار هستند و مدیران این مجموعه پیش‌بینی می‌کنند با افتتاح تمام ‏خطوط تولید و توسعه کار در این مجموعه میزان اشتغال آن‌ها به ۴ هزار نفر افزایش پیدا کند. این مجموعه دارای ۶۰۰ مرکز خدمات پس از فروش در کل کشور است. به گفته مدیران این مجموعه هم‌اکنون به‌صورت میانگین ۷۰ درصد قطعات و مواد مورداستفاده در کارخانه پاکشوما در داخل ساخته می‌شود.

خیر مدرسه ساز

در کنار فعالیت‌های صنعتی و تأسیس و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم‌خانگی در کشور، اکبر ابراهیمی از بزرگ‌ترین خیرین کشور به‌خصوص درزمینه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود و تاکنون در ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه در سراسر ایران مشارکت داشته است ( تا پایان بهمن 1399 ، جمعا در 265 پروژه شامل ساخت 171 مدرسه ،34 سرویس بهداشتی و تعمیر 60 مدرسه ، فعالیت خیرخواهانه داشته اند) او اگرچه به دلیل نگاه مذهبی از جوانی همیشه بخشی از درآمد خود را وقف امور خیریه و پرداخت خمس و ذکات می‌کرد، اما عملاً در دوران میان‌سالی و با حضور در یک مراسم افطاری با فعالیت‌های مدرسه‌سازی در آموزش‌وپرورش آشنا شد و از آن‌ پس مشارکت گسترده‌ای در این زمینه را آغاز کرد و به گفته خودش حدود یک‌سوم اموالش را تفکیک کرده و با واریز به‌حساب بانکی مجزایی واریز کرد تا صرف امور خیریه و در رأس آن، مدرسه‌سازی شود.

او علاوه بر استان‌ها و مناطق محروم در زندان‌های اوین و رجایی شهر هم مدارسی احداث کرده است. در کنار مدرسه‌سازی حاج اکبر ابراهیمی ملک محل کسب و فعالیت‌های تجاری‌اش را به بنیاد خیریه رضویه وقف کرده و با تأسیس موسسه‌ای خیریه در حوزه تأمین جهیزیه نوعروسان و کمک به مستمندان، راه‌اندازی مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در شهر دماوند، اختصاص مبلغی به صندوق‌های قرض‌الحسنه جهت اعطای وام به افراد نیازمند و اجرای پروژه‌های عمرانی مانند چندین پروژه آب‌رسانی در مناطق محروم اقداماتی انجام داده و می‌دهد. حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات امنای مجمع پشتیبانی مسجد مقدس جمکران و هیئت‌امنای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.

به‌پاس چند دهه فعالیت صنعتی، کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی و خیریه در سال ۱۳۹۳ نشان رهبران کارآفرینی کشور به حاج اکبر ابراهیمی اهدا شد. او در سال ۱۳۹۶ نیز از سوی سازمان بهزیستی کل کشور تندیس چهره ماندگار خیرین را دریافت کرد.

گروه پاکشوما با ایجاد بیش از 3.050 اشتغال مستقیم و 10.000 اشتغال غیرمستقیم و با دارا بودن زیرساخت تولیدی 300.000 مترمربع به یکی از پیشروترین و بزرگ ترین شرکت های تولیدی انواع لوازم خانگی در خاورمیانه تبدیل شده است.

برند متخصص - متمرکزِ پاکشوما در سال 1354 خورشیدی تحت برند لیدی واش (Lady Wash) با طراحی صنعتی و تولید انواع لباسشوئی نیمه اتوماتیک کار خود را شروع کرد.

در ادامه و طی همکاری با شرکت فیلیپس (Philips) هلند و بعد از آن ال جی (LG) کره جنوبی، پاکشوما به توسعه محصول با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه لوازم خانگی به ویژه ماشین لباسشویی پرداخت. در حال حاضر کارخانجات این شرکت در مساحتی به وسعت 300.000 (سیصد هزار) مترمربع مستقر بوده و در آن چندین خطوط تولید مرتبط با گروه محصولات ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، یخچال و فریزر و کولر گازی در حال فعالیت هستند .

گروه پاکشوما با همکاری بزرگترین شرکت های تولیدی لوازم خانگی دنیا از جمله هایر اروپا – ایتالیا (Haier Europe) که مشتمل بر برندهای کندی، هوور و زیرووات می باشد و همچنین کمپانی مایدیا (Midea) به عنوان بزرگترین تولید کننده گروه لاندری- شوینده لوازم خانگی دنیا طبق ارزیابی موسسه فورچن گلوبال (Fortune Global) در سال 2017، محصولات خود را به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می نماید.

توجه ویژه به «طراحی صنعتی» (ایده تا محصول) از استراتژی های اصلی تولید برند پاکشوما است که در این باره تیم های تحقیقاتی و طراحی فنی مختلفی در کشورهای کره جنوبی / چین و آلمان با مشارکت گروه پاکشوما به مهندسی و سفارش سازی طراحی محصولات بر پایه تحقیقات بازاریابی مستمر در ایران در حال فعالیت می باشند.

پاکشوما نزدیک به 3050 نفر نیروی انسانی شاغل و بیش از 800 مرکز خدمات مشتریان با سرویس های چندگانه و در سراسر ایران را داراست.

پاکشوما دوستدار محیط زیست می باشد. دستیابی به تعادل میان محیط زیست، جامعه و اقتصاد برای برآوردن نیازهای امروزی بدون به خطر انداختن توانایی نسل های بعدی برای برآوردن نیازهایشان ضروری است. از همین رو، پاکشوما به عنوان یک برند مدرن و حرفه ای با اخذ گواهینامه رسمی استاندارد ISO14001:2015 در مدیریت محیط زیست و پیرامون، متعهد و ملزم به رویکردی سیستمی به مدیریت محیط زیست می باشد.


 

کد خبر 102942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد