۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قـــروە|  نشست آموزش خانواده

نشست آموزش خانواده با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره بهزیستی با دعوت،و میزبانی دبستان و پیش دبستانی ثـریـا در شهرستان قروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان؛ جلسه آموزشی مهارت و هنر شیوه های سودمند و سازنده در ارتباط با کودکان و فرزندان و ضرورت یادگیری مهارت های زندگی در برابر چالش های زندگی، با حضور والدین فرزندان، مربیان مدرسه ثریـا و حضور مجید زارعی، کارشناس آسیب های اجتماعی بهزیستی در کانون شهید مطهری شهرستان قروه برگزار شد.

زارعی در این نشست گفت: در هیاهوی زمانه، ما برای رشد خویشتن و تربیت فرزندان نیازمند قرار گرفتن در چرخه آگاهی و دانایی ها و آموختن ساده ترین و پیچیده ترین مهارت های زندگی و سپس جاری و ساری کردن آموخته های سودمند و سازنده خود در مواجه با فراز و فرود های زندگی هستیم.

وی افزود: باید از خود پرسید که من‌ چگونه‌ پدر یا مادری هستم‌؟ آیا من‌ خود به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، الگویی شایسته‌ای هستم‌؟ آیا من‌ به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، به‌ فراهم‌ کردن‌ امکانات‌ رشد و شکوفایی نیازها و توان‌هایی بالقوه فرزندم‌ توجه‌ دارم‌؟ آیا من‌ به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، به‌ قدر لازم و کافی با روان‌شناسی رشد و مهارت های فرزندپروری‌ آشنایی دارم‌؟ آیا من‌ به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، فرزندم‌ را برای ورود به‌ مدرسه‌ و جامعه‌ آماده‌ و آگاه‌ کرده‌ام‌؟ آیا من به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، به‌ نقش‌ها و مسئولیت‌های خود آشنایی دارم؟ آیا من‌ به‌ عنوان‌ پدر یا مادر، می‌دانم چرا آموزش‌ خانواده‌ به‌ عنوان‌ یک راهبرد پیشگیرانه‌، در ارتباط با اجتماع ضرورت دارد؟!

زارعی در پایان گفت: بی تردید پدری که پدری کردن و مادری که مادری کردن نیاموخته باشد و رسالت خود پیش چشم، ذهن و گوش ننشاند، تنها نام و نقش آن را به یدک میکشد و یک خانواده و یک اجتماع را در سایه ندانم کاری و نبود مهارت کافی و لازم به گند و نابودی میکشانند.

قـــروە|  نشست آموزش خانواده

کد خبر 102823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد