اولین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد در سیرجان افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور رئیس بهزیستی و جمعی از کارشناسان و مسئولین شهرستان اولین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد در سیرجان افتتاح شد.

حسنعلی بردستانی رئیس بهزیستی سیرجان در آئین آغاز بکار این مرکز  با اشاره به تعداد مراکز فعال تحت نظارت بهزیستی در حوزه اعتیاد بانوان و آقایان عنوان کرد : این مجموعه   اولین مرکز تی سی شهرستان با رویکرد اجتماع درمان مدار است که با ظرفیت ۳۰ نفر در شهرستان سیرجان آغاز بکار کرده است

 وی افزود : امیدوارم با ارائه خدمات تخصصی موثر وماندگار به بیماران بتوانیم گامی در جهت رفع مشکل مددجویان وبه دنبال آن کاهش معضل و آسیب اعتیاد در سطح شهرستان سیرجان وتوابع آن برداریم.

در ادامه این مراسم غلامرضا جهانشاهی، مدیر مرکز تازه تاسیس اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد طی توضیحاتی گفت: اجتماع درمان مدار ، یک محیط درمانی است که از افراد درگیر با بیماری اعتیاد  به صورت ۲۴ ساعته و در مدت زمانی مشخص (مثلا سه تا شش ماه یا حتی دو سال) نگهداری و حمایت می نماید و هدف مرکز اجتماع درمان مدار تغییر رفتار, نگرش, شناخت  ارزش های فرد معتاد, یا به طور کل, تغییر در سبک زندگی این افراد  می باشد و در همین راستا وجهت دستیابی به این تغییرات برنامه های مختلفی در درازمدت از جمله تفریح و بازی و جلسات مشاوره و روان درمانی و مددکاری برای این افراد مطابق دستور العملهای استاندارد انجام می شود.

وی همچنین در خصوص نحوه پذیرش و مدت اقامت بیماران اظهار داشت : در این مرکز بیماران(۱۸ تا ۶۰ سال) پس از ارائه تاییدیه آزمایشات  مربوط به پاکی از مصرف مواد ، پذیرش می شوند و بمدت سه تا شش ماه از خدمات نگهداری، روان درمانی و ... با رویکرد اجتماع درمان مدار بهره مند خواهند شد.

کد خبر 102545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد