اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت  جسمی‌ حرکتی مردان بالای 14 سال در کرمان افتتاح شد

با حضور علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، احمد شفیعی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان ، مرجان سلطانی مدیر بهزیستی شهرستان کرمان ، مسلم مروجی مدیرکل صمت جنوب استان کرمان و جمعی از مسئولین و مددکاران اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی‌ حرکتی مرد بالای ۱۴ سال در شهرستان کرمان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده، مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاحیه اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی‌حرکتی مرد بالای ۱۴ سال گفت : بخشی از مازاد مشکلات معلولان که در سطوح مختلف دارای معلولیت هستند را پیگیر و در حال رفع آنها هستیم و این مهم جز رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و ما ضمن مشارکت‌گیری از بخش غیردولتی به نوعی این مازاد را مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در بحث نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی ، جسمی‌حرکتی و اعصاب و روان دارای مراکز متعددی هستیم، که این افراد از خدمات تخصصی سازمان بهره‌مند می‌شوند و به دلیل اینکه در معلولیت‌های مختلف خانواده شرایط نگهداری و یا دادن خدمات به این افراد را ندارند بهزیستی این خدمات را به افراد دارای معلولیت ارائه می دهد که البته کار، کار سختی است و جنس کار به‌طوری است که اگر مدت زیادی با این افراد کار کنید خود افراد دچار مشکلات روحی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه باید از تجربیات مجموعه‌های دیگر استفاده کرد گفت: این مجموعه ۵۰ نفر ظرفیت دارد، اما باید توجه کرد در واقع یارانه‌ای که بهزیستی به این مراکز می‌دهد نمی‌تواند تمام نیازهای این مراکز را تأمین کند و باید در کنار بخش غیردولتی و کسانی که بانی این کارها می‌شوندحمایت‌هایی صورت بگیرد.

او ادامه داد: همه ما تلاش می‌کنیم پشتیبانی‌هایی که لازم است انجام شود و تسهیل‌گری اتفاق بیفتد تا چرخ و امورات آنها بگردد و سیستم اجتماعی نیز بتواند این افراد را به‌خوبی مدیریت کند.

وحیدزاده در ادامه گفت: باتوجه‌به اینکه این مرکز کارش با افراد دارای معلولیت است نیازمند این است که کارمندان مجموعه حتماً بحث‌های تخصصی را در نظر بگیرند در قبال افرادی که در این مجموعه‌ها نگهداری می‌شوند مسئولیت بزرگی وجود دارد و درصورتی‌که کوتاهی صورت بگیرد حتماً باید پاسخگویی اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر این‌که این حوزه نیازمند حمایت‌های گسترده است، تصریح کرد: نیازمند حمایت‌های بسیاری هستیم و باید همه ما این حمایت را انجام دهیم و همه در تلاش هستیم که با پشتیبانی و حمایت خود به تناسب جایگاه اجتماعی کاری انجام دهیم تا خانواده‌ها به‌نوعی از بار این زندگی آزاد شوند و به زندگی روزمره خود برسند.

وی در ادامه توصیه‌هایی نیز به مدعوین داشت و ابراز کرد : اینجا مرکزی است برای افرادی که یک اختلال را تجربه می‌کنند و باید حتماً به بحث‌های تخصصی و به تجهیزات به روزمجهز شود و این موضوع خیلی جدی است اگر اتفاق ناگواری رخ دهد ما باید پاسخگو باشیم پس باید از همه تجربیات استفاده کرد تا به‌نحو صحیح این مرکز مدیریت شود.

مسلم مروجی مدیرکل صنعت‌معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در این مراسم ، نگهداری از افراد دارای معلولیت را یکی وظیفه شرعی دانست و افزود: دیگر وظیفه قانونی در این کار تبعیت از قوانین و مقررات این امر است که باید آنان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که کمک‌های مردمی جذب شود تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

کد خبر 102542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد