در رسانه| ۴۹ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در زنجان واگذار شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۳۷ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز تحت پوشش این اداره کل از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون پذیرش و ۴۹ کودک نیز به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده است.

روح الله خدابنده لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در سطح استان فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نمی کند و نظارت خود بر امور آنها از قبیل نحوه نگهداری و تحصیل را به صورت دوره ای ادامه می دهد.

این مسوول در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی نیز گفت: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۳۰ زن سرپرست خانوار سرمایه کار دریافت کرده اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، تمامی زنان سرپرست خانوار متقاضی دریافت خدمات حمایتی وارد چرخه حمایت مستمر شده اند و در زمان حاضر نیز مددجوی پشت نوبت برای دریافت مستمری در استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: خدماتی چون ودیعه مسکن، پرداخت مستمری، کمک هزینه لوازم ضروری، کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه روستایی و عشایر از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی به این قشر است.

این مسوول خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری بهزیستی استفاده می‌کنند که تلاش ما خدمت رسانی بهینه و مطلوب به آنهاست.

کد خبر 102540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد