دوره آموزشی سلامت روان و تاب آوری نسل Z

دوره آموزشی سلامت روان و تاب آوری نسل Z با حضور معاون و کارشناسان امور اجتماعی و همچنین کارکنان بخش دولتی و غیردولتی دفتر امور کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه با تدریس دکتر مقدسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

این دوره آموزشی به منظور ارتقاء توان مسئولین، روانشناسان، مددکاران و مربیان مراکز شبه خانواده، مثبت زندگی دارای پرونده امداد ‌و همچنین کارشناسان حوزه تخصصی در ارائه خدمات به جامعه هدف برگزار شد.
 

در ایران متولدین سال‌های ۱۳۷۰ را می‌توان نسل زد نامید. جنس تهدیدات و مخاطرات زندگی ایشان و همچنین سلامت روان، طرز فکر و توانایی و تاب‌آوری روانی ایشان که بخش عمده‌ای از جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند شایسته توجه بیش از پیش است.

نسل زد که با نام Gen Z نیز شناخته می‌شود، به گروه جمعیتی متولد شده بین سال‌های 1997 و 2012 اشاره دارد.
نسل Z با رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسانی فوری بزرگ شده‌اند، که به‌طور قابل‌توجهی بر سبک‌های ارتباطی و ترجیحات آن‌ها تأثیر گذاشته است.

محمدرضا مقدسی در بخشی از این نشست تأکید کرد که تعاملات بلادرنگ و آنلاین یک امکان و سبک ارتباطی منحصر به فردی را برای این نسل فراهم آورده است که می‌تواند تحت عنوان تربیت دیجیتال از آن نام برد.

بهزیستی روانشناختی نسل زد از جمله موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است، تاب آوری روانی  به‌ویژه برای نسل Z  که پویا و متحول است در این حال منعطف و سازگار هم هست ضرورتی شایان توجه است.

در این کارگاه تخصصی که با حضور مدیران و روانشناسان شبه خانواده استان برگزار شد، بر ذهن‌آگاهی به‌عنوان فعالیتی که می‌تواند بر تاب‌آوری جامعه هدف مؤثر باشد تاکید شد.

تاب‌آوری یک الگوی رفتاری قابل یادگیری است که با آموزش و تمرین و تکرار قابل استحصال است در نتیجه تاب‌آوری اجتماعی نتیجه یک ویژگی شخصیتی نیست.

دکترمحمدرضا مقدسی در بخش دیگری از کارگاه آموزشی سلامت روان، آسیب‌پذیری و تاب‌آوری نسل Z گفت: شناسایی ویژگی‌های روانی و اجتماعی جامعه هدف سازمان بهزیستی، کادر خدمت‌رسان را در موثرتر بودن و خدمت‌رسانی بهتر تواناتر می‌کند و از ضروریات است ما می‌دانیم نسل زد برای ایجاد تغیرات بزرگ در دنیا تجهیز شده و از آمادگی و آموزش کامل برخوردار است، ما اطمینان داریم که این تغییرات ساختاری بر سلامت و رفاه روانی و اجتماعی نسل بشر هم مؤثر واقع خواهد شد.

از محمدرضامقدسی کتاب‌های متعددی در زمینه تاب‌آوری و توانایی نوجوانان منتشر شده است که می‌تواند الهام‌بخش مددکاران اجتماعی، مربیان و مشاوران شاغل در واحدهای شبه خانواده باشد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 102532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد