در رسانه| بخشِ فراگیرِ فجر فرصتی برای خودباوری توان خواهان بود

کارگردان نمایش برگزیده بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: این بخش فرصتی بود برای اینکه توانخواهان به این باور قلبی برسند که می‌توانند در کنار سایر هنرمندان اجرا داشته باشند و بدرخشند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایرنا، نمایش خیابانی «رمئو B ژولیت» به کارگردانی نسا سلیمانی از خمینی شهر اصفهان امسال در بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس جشنواره و دیپلم افتخار شد.

این اثر همچنین در بخش کارگردانی و بازیگری مرد، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار گرفت و از بازیگر زن و موسیقی آن تقدیر شد.

بازیگر مردِ این اثر خیابانی محمد جواد کوچکی و بازیگر زن آن سلیمه سادات حسینی از هنرمندان توانخواه هستند و همچنین موسیقی «رمئو B ژولیت» توسط علی ابوترابی ساخته شده است.

نسا سلیمانی افزود: بخش فراگیر، هنرمندان توانخواه عرصه تئاتر را به این باور رساند که همه چیز برای آن ها به «جشنواره معلولین آفتاب» خاتمه پیدا نمی کند بلکه آن ها می توانند در یک فستیوال خیلی مهم بین المللی شرکت کنند و هنرشان را به عنوان بازیگر نشان بدهند.

این کارگردان گفت: اثر نمایشی «رمئو B ژولیت» برای جشنواره معلولان آفتاب آماده شده بود و سال گذشته در کرج منتخب این جشنواره شد.

وی افزود: با اعلام بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر، سازمان بهزیستی استان از این اثر نمایشی حمایت کرد و به جشنواره فجر فرستاده شد.

سلیمانی گفت: آزمون و خطاها در اولین سالِ بخش فراگیر جشنواره وجود داشت اما باید گفت کارهای خوبی در جشنواره منتخب شده بودند و می توانستند با همدیگر رقابت کنند.

به گفته سلیمانی، نمایش «رمئو B ژولیت» برگرفته از رمئو و ژولیت شکسپیر و درباره یک دختر و پسر توانخواه است که عاشق می شوند و در قرارهایی که برای دیدار برای آشنایی بیشتر و راضی کردن خانواده‌ها برای ازدواج می گذارند به دلیل اینکه شهر برای معلولان مناسب سازی نیست دچار چالش می شوند.

وی با بیان اینکه پسر تصمیم می گیرد خودکشی انجام بدهد تا در قبرستان که جای مناسبی برای آنها است، همدیگر را ببیند، افزود: این نمایش نقبی به نبود مناسب سازی در شهر برای معلولان بود و اینکه خانواده ها توانمندی‌های آن‌ها را ببینند و به آن‌ها اعتماد کنند.

"رمئو B ژولیت" و "تسویه نقدی" ۲ اثر تئاتر خیابانی در بخش فراگیر (معلولان) جشنواره فجر بودند که اثر رمئو B ژولیت توانست نمایش برگزیده این بخش شود.

این اثر همچنین در بخش کارگردانی و بازیگری مرد، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار گرفت و از بازیگر زن و موسیقی آن تقدیر شد.

همچنین بازیگر زنِ نمایش تسویه نقدی در این بخش توانست لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کند.

کد خبر 102493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد