افتتاح مرکز توانبخشی حرفه ای بالای ۱۴ سال "کوثر نو"

مرکز حرفه آموزی "کوثر نو" با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در این آیین اظهار داشت: مرکز توانبخشی حرفه ای بالای ۱۴ سال " کوثر نو " از جمله ۹۴ مراکز روزانه است که در سطح استان به تعداد ۳۸۵۳ نفر از آن خدمت می گیرند و ۱۴ مرکز حرفه آموزی در سطح استان در شهرستانهای تبریز ، اهر ، مراغه ، مرند ، میانه و هشترود در حال فعالیت می باشند .

وی تعداد یارانه بگیران مراکز مذکور را  ۳۴۷ نفر بیان کرد و افزود: در این مراکز بر اساس فرصت های شغلی موجود در جامعه و آموزش های کاربردی توسط مربیان مجرب دارای مدرک مهارتی معتبر از سازمان های مرتبط خدمات آموزشی صورت می گیرد.

افتتاح مرکز توانبخشی حرفه ای بالای ۱۴ سال "کوثر نو"    افتتاح مرکز توانبخشی حرفه ای بالای ۱۴ سال "کوثر نو"

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مراکز حرفه آموزی علاوه بر تقویت جنبه‏ های حرفه ای بر اصلاح رفتارهای اجتماعی، آموزش مهارتهای زندگی، ارتباطی، مهارتهای پیش‏زمینه کار و روابط کارگر وکارفرما، آموزش و ارتباط با سایر کارگران، حفاظت و ایمنی و بهداشت، رفتارهای متناسب در محیط کار (همچون وقت‏شناسی، پیروی از دستورات مافوق، اظهارنظرهای منطقی، استفاده از ابزار مشترک و ...) برای آماده ‏سازی فرد معلول جهت ورود به بازار مهیا می شود.

شایان ذکر است مرکز حرفه آموزی " کوثر نو "  با ظرفیت یکصد نفر و با داشتن تعداد هشت مربی در رشته های مختلف توسط بخش خصوصی دایر شده است و برای معلولان ذهنی و حرکتی ارایه خدمات خواهد داد.

کد خبر 102116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد