کار تحولی، کاری برخاسته از ایمان است/ چهار محور مردمی‌سازی، هوشمندسازی، شفافیت و کارآیی در برنامه ها لحاظ شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست شورای اداری بهزیستی استان اصفهان گفت: کار تحولی، کاری برخاسته از ایمان است و هر چه انسان از ظرفیت وجودی خود بیشتر بهره ببرد، خود را بیشتر خرج انقلاب کند؛ حصول نتیجه و توفیق او بیشتر خواهد بود و این مهم هیچ نقطه پایانی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علی محمد قادری با بیان اینکه، این اقدامات و برنامه‌های تحولی اگر منجر به نتیجه شود، چندین برابر برداشت خواهد داشت، افزود: این یک کار حکیمانه و خلاقانه است لذا اگر برای انجام خدمات متکی به طرحواره‌های عادی باشیم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی با اشاه به فرق سخی و کریم، گفت: سخاوتمند کسی است که هم خودش می‌خورد و هم به دیگران می‌بخشد و کریم کسی است که خودش نمی‌خورد و با ایثار به دیگران عطا می‌نماید. لذا شایسته است کارکنان بهزیستی، نگاهی سخاوتمندانه نسبت به بررسی مسائل خدمت‌گیرندگان داشته باشند.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  کرامت بخشی به افراد دارای معلولیت، سالمندان، مستضعفین از وظایف ما در سازمان بهزیستی است و کارکنان بهزیستی، مخاطب سیاستی قرار گرفته‌اند که مخاطبین آن مستقیم از سازمان بهزیستی خدمت می‌گیرند.

قادری گفت: این نکته مهمی در سازمان بهزیستی و مدال افتخاری برای شماست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در نظام آماری کشور همه چیز ترازنامه است، ادامه داد: در این نظام؛ منابع، مصارف، سود خالص، EPS مورد بررسی قرار می‌گیرد و با  استفاده از EPS می‌توان میزان سود شرکت به ازای هر سهم را فهمید.

وی یادآور شد: ما در بهزیستی با نمونه‌ای از  EPS با عنوان برکت، مواجه هستیم که در زمره احکام علمی و دانشگاهی نمی‌گنجد و این به معنای سود حاصل از تفکر ناب انقلابی می‌باشد.

قادری تصریح کرد: فرد متخصص انقلابی در هر شرایطی، روح حاکم بر ساحت قانون را با بررسی و ممیزی، آنچه که به نفع جامعه هدف است را با مهارت، شجاعانه، خلاقانه توجیه می‌کند.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی نفس به نفس و گام به گام باید مراتب علمی، مهارت، تحول را طی کرد، افزود: ما باید چهار محور؛ مردمی‌سازی، هوشمندی، شفافیت و کارآیی را در برنامه‌ها لحاظ کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد به خدای متعال و ذات مقدس داشته باشیم، به یقین برداشت ما بیش از اعتبارات مادی خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اشتغال را کلیدی‌ترین رکن جامعه دانست وگفت: سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در موضوع اشتغال موفق به دریافت جایزه‌ شد و این افتخار برای همه همکاران در سطح کشور است.

 وی همچنین با اشاره به مسئولیت اجتماعی افزود: مسئولیت اجتماعی، واژه بسیار زیبایی است و مجموعه‌های اقتصادی و فرهنگی  ملزم به پرداخت یک درصد سود خالص خود برای مسئولیت اجتماعی هستند.

قادری همچنین با اشاره به دیگر مگا پروژه‌های سازمان بهزیستی، گفت: آنچه در رویداد ملی آغوش سیمرغ با حضور و ۴۰۰ خانواده و سفرای کشورهای خارجی رخ داد، تراز بهزیستی بود و این حرکت خلاقانه به عنوان یک حرکت شتاب‌دهنده اجتماعی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سکوسازی خدمات بر اساس نیازهای جامعه و استفاده از ظرفیت حرفه‌ای مشتمل بر نهادها، مجموعه‌های دولتی، بانک‌ها و ظرفیت‌های مردمی، نقطه عطفی برای بهزیستی در مجامع دیگر شد و با ایجاد یک پیوند، همسویی استراتژیک را رقم ‌زد.

وی با اشاره به عضویت بهزیستی در سکوی منحصر بفرد برای ارتباط با مسئولان کشور در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در طرح فاخر ظرفیت‌سازی اجتماعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها و بهره‌گیری از توان مردمی در صدد رفع مشکلات خدمت‌گیرندگان هستیم.

قادری با اشاره تخفیف سفرهوایی و ریلی برای خدمت‌گیرندگان شدید و خیلی شدید، گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در سفرهوایی و ریلی برای خدمت‌گیرندگان شدید و خیلی شدید در حال انجام است. در مرحله اول ۱۳۵ هزار خدمت‌گیرنده شناسایی و با هماهنگی بانک پارسیان و سوپر اپلیکیشن تاپ، حساب برای این افراد باز شد.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال ۱۴۰۱ را سال طلایی مسکن عنوان کرد و افزود: در سال پیش یک هزار میلیارد تومان به حوزه مسکن در سال ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، خدمت در بهزیستی را جریان‌ساز برشمرد و گفت: افتخار کنید در سازه‌ای جریان‌ساز امرار معاش می‌کنید که حاصل آن را با نگاه تحولی و کمک پربرکت به مردم می‌دهید، خواهید دید.

به گزارش روابط عمومی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر خود به استان اصفهان در نشست شورای اداری شرکت کرد. در این نشست نمایندگان حوزه‌های تخصصی به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 101944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد