فعالیت تخصصی بهزیستی ریشه در مددکاری دارد 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه پایه ی ارائه خدمات بهزیستی تخصصی حمایتی بر مبنای مددکاری  صحیح است، عنوان کرد: تشخیص درست و ترسیم چشم انداز مناسب جهت توانمند سازی مددجو بخش اعظمی از اهداف سازمان را محقق خواهد  کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در آئین تجلیل از ۴۵ مددکار نمونه که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ مددکار در بخش دولتی و  ۹۸ مددکار در بخش خصوصی و در مراکز مثبت زندگی و در مجموع ۱۶۵ مددکار مشغول فعالیت هستند که در گام اول  مشکلات جامعه هدف را بررسی کرده و مسیر توانمند سازی فرد را ترسیم می کنند.

وی با بیان اینکه نباید مددکاران به حرفه مددکاری به عنوان یک شغل بنگرند، افزود: شایسته است مددکاران با وجود همه محدودیت ها و مدیریت منابع و با شعار به زیستن  در مسیر تحقق اهداف و آرمان های سازمان گام بردارند و در غیر این صورت توانمندسازی مددجویان صورت نخواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی نقش مددکاران در توانمندسازی‌ مددجویان بهزیستی را مهم دانست و عنوان کرد : بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری  بهزیستی استفاده می کنند و مددکاران می توانند با تشخیص دقیق مشکل مددجو و برنامه ریزی برای توانمند سازی در بهبود زندگی جامعه هدف موثر باشند.

خدابنده لو با اشاره به فعالیت ارزشمند مددکاران در بخش دولتی و مراکز مثبت زندگی ادامه داد: بهره گیری مددکاران از توان تخصصی خود در جهت ارائه خدمات پیشگیری، مداخله و توانمندسازی مراجعان و افزایش ضریب نفوذ خدمات مددکاری اجتماعی در سطح جامعه قابل تقدیر است.

گفتنی است در این مراسم از ۴۵ مددکار نمونه بهزیستی با اهداء لوح تقدیر و گل تجلیل شد.

کد خبر 101882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد