۵۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری ۳۸۲ واحد مسکن مددجویی در طی ۳۰ ماه گذشته اظهار کرد: در سال جاری ۱۲۶ مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده و همزمان با ایام دهه فجر نیز ۵۰ واحد مسکن با الویت خانواده های دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، ایتام واگذار می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو در حاشیه ی مراسم واگذاری مسکن به جامعه هدف که به صورت نمادین در بخش بزینه رود برگزار شد، عنوان کرد: برای افتتاح ۵۰ واحد مسکن که  ۴۰ واحد روستایی و ۱۰ واحد شهری به مددجویان تحت پوشش با اولویت افراد دارای معلولیت واگذار می شود اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و این خانوارها در مجموع از  معافیت های انشعاباتی و صدور پروانه ساختمانی نیز بهره مند شده اند.

وی در خصوص شرایط عمومی  واختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن یادآور شد: افراد دارای معلولیت ومددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند و پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره مند شده اند ممنوع است و کمک  هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاههای نظارت در شهر و روستا  امکان پذیر است.

خدابنده لو با تاکید بر اینکه کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن فقط شامل مددجویان شهری است، ادامه داد: کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاههای نظارت در شهر و روستا امکان پذیر است.

این مقام مسئول به طرح های حمایتی وزارت راه و شهرسازی (مسکن ملی) اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۲۵ خانوار اعم از خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، تک معلول، زنان سرپرست خانوار  از کمک بلاعوض مسکن ملی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن بانک های عامل در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۱۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر 101340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد